최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國食生活文化學會誌 = Journal of the Korean Society of Food Culture, v.17 no.4, 2002년, pp.435 - 445
The purpose of this study was to identify the pattern and perception of food consumption, mass restaurant use, drinking style, and food purchasing factors by cohort groups i. e., World Cup(W) generation, baby boom, and silent generation. Data were collected from 412 respondents including three gener...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
한국사회학회, 『한국사회의 세대문제』, 도서출판 나남. 1990
이재규 ·서재현 (역), 『미래의 결단』,(Drucker, Feter F. 외, The Organization of the Future, Jossey-Bass Inc. Publishers, CA: San Franasco), 한국경제신문사, 1998
Jagodzinski, W., 'Identification of Parameters in Cohort Models,' Sociological Methods and Research, Vo1.12, No.4, 1984,pp.375-398
Chung, Y. S., 'Culture and Consumption Expenditure Patterns : Comparison Between Korean and U.S. Households,' Journal of International Consumer Studies, Vo1.22, No.l, 1998, pp. 39-50
Lury, S. J., Consumer Culture, Policy Press, 1996
Magrabi, F. M., Chung, Y. S., Cha, S. S., and Yang S., 'Culture and Food Consumption Pattern,' The Economics of Household Consumption, New York: Praeger Publications, 1990
McCracken, G., Culture and Consumption, Bloomington, IL: Indiana University Press, 1988
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.