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NTIS 바로가기전기학회논문지. The transactions of the Korean Institute of Electrical Engineers. B, 전기기기 및 에너지변환시스템부문, v.51 no.12, 2002년, pp.659 - 663
정수진 (영남대 공대 전기공학과) , 강도현 (한국전기연구원 Mechatronics그룹) , 김동희 (영남대 공대 전기공학과)
The brake systems of high-speed train are to be equipped with three different brake systems, such as regenerative brake with regenerative feedback in driving car, a pneumatic disc brake, and non-contact linear eddy-current brake(ECB). The regenerative brake and the pneumatic disc brake are acting on...
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강도현, 김용주, 곽수태 '고속전철 제동장치 개념설계에 관한 연구' 대한전기학회 학계학술대회 논문집, 7.21-23. 1998
강도현, 곽수태, 홍정표, 강경호 '고속전철 추진 Simulator용 와전류 제동장치 설계', 대한전기학회 학계학술대회 논문집 7.20-22. 1998
K.H.Ha, J.P.Hong, G.T.Kim, J.Lee, D.H.Kang, 'A study of the design for touch free linear eddy current brake', IEEE, Trans. on Magnetics, vol.35, 1999
P.J.Wang and S.J.Chiueh, 'Analysis of eddy-current brakes for high speed railway', IEEE. Trans. on Magnetics, vol.34, pp.1237-1239, 1998
J. Lee, Y. D. Chun, 'The performance of eddy current brake for the high speed trains', IEEE, proceedings of CEFC'98, pp.203, 1998
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