최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, v.22 no.3, 2002년, pp.422 - 431
Because of the gap between the cognitive levels of the students and the curricular materials for the students to understand, the secondary school students feel science difficult and they get to avoid science as they go up to the higher grade. So it is absolutely needed to take the active measures to...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김경미(1999). 완본과 축소본 GALT의 비교연구, 한국교원대학교 석사학위 논문
김영식(1999). 아동의 인지수준에 따른 변인통제 능력의 형성과 특수전이 효과에 관한 연구, 한국교원대학교 석사학위 논문
김영준(2001). CASE 프로그램의 적용과정에서 아동의 인지수준과 아동-교사의 상호작용이 문제해결과 논리적 사고력에 미치는 영향. 한국교원대학교 박사학위 논문
김현재(1991a). 과학교육을 통한 인지가속 교육과정자료의 개발연구. 한국초등교육학회지, 10(1)
김현재(1991b). 인지가속자료 적용을 통한 논리적 사고의 지도효과. 한국초등교육학회지, 10(2)
이덕렬(2001). CASE의 비례논리 학습 프로그램이 중학교 1학년 학생들의 비례논리 신장에 미치는 영향, 한국교원대학교 석사학위 논문
이종단(2001). Science Reasoning Task II 와 Science Reasoning Task III 의 상관 연구, 한국교원대학교 석사학위 논문
정완호, 김영신, 권용주(1998). 논리적 사고력 검사지의 신경심리학적 변인통제에 대한 연구. 한국생물교육학회지. 26, 115
조성남(2000). 비례논리 학습 프로그램에 의한 초등학교 6학년 학생의 비례논리 형성 및 지속 효과, 한국교원대학교 석사학위 논문
최병순(1987). 학생들의 인지수준과 구체적 형식적 과학내용과의 관계연구. 화학교육, 14, 30
최병순(1990). Learning Cycle Model을 이용한 화학실험이 학생들의 탐구능력 신장에 미치는 영향. 화학교육, 17, 6
한윤덕(2001). CASE의 변인통제 논리 학습 프로그램이 중학교 1학년 학생들의 변인통제 논리 신장에 미치는 영향, 한국교원대학교 석사학위 논문
Adey, P.(1987). Science Develops Logical Thinking ... Doesn't It? Part I: Abstract Thinking and School Science. School Science Review, 68, 622
Adey, P.(1988), Cognitive Acceleration: Review and Prospects. International Journal of Science Education, 10, 121
Adey, P. & Shayer, M.(1988). Strategies for Meta-Learning in Physics. Physics Education, 23, 97
Adey, P. & Shayer, M.(1990). Accelerating the Development of Formal Thinking in Middle and High School Students. JRST, 27, 267
Adey, P. & Shaver, M.(1992a). Accelerating the Development of Formal Thinking in Middle and High School Students II: Project Effects on Science Achievement. JRST, 29, 81
Adey, P. & Shaver, M.(1992b). Accelerating the Development of Formal Thinking in Middle and High School Students III: Testing the Permanency of Effect. JRST, 29, 1101
Adey, P. & Shayer, M.(1993). Accelerating the Development of Formal Thinking in Middle and High School Students IV: Three Years after a Two-Year Intervention. JRST, 30, 351
Adey, P. & Shayer, M.(1994). Really raising standards, London, Routledge
Iqbal, H. M. & Shayer, M.(2000). Accelerating the Development of Formal Thinking in Pakistan Secondary School Students: Achievement Effects and Professional Development Issues. JRST, 37, 259
Kuhn, D. & Angelev, J.(1976). An Experimental Study of the Development of Formal Operational Thought. Child Development, 47, 697
Lawson, A. E., Blacke, A. J. D., & Nordland, F. (1975). Training Effects and Generalization of the Ability to Control Variables in High Schools Biology Students. Science Education, 59, 387
Lawson, A. E. & Snitgen, D. A.(1982). Teaching Formal Reasoning in a College Biology Course for Perspective Teacher. JRST, 19, 233
Rosenthal, D. A.(1979). The Acqusition of Formal Operations: The Effects of Two Training Procedures. Journal of Genetic Psychology, 134, 125
Shayer, M.(1997). The Long-Term Effects of Cognitive Acceleration on Pupils' School Achievement. http://www.thenerve2.com/ca/NewRes.html
Siegler, R., Liehert, D. & Liehert, R.(1973). Inhelder and Piaget Pendulum Problem: Teaching Preadolescents to Act as Scientists. Developmental Psychology, 9, 97
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.