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배기 압력 상승률에 의한 실화 검출
The Misfire Detection by the Exhaust Pressure Ascent Rate 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.11 no.2, 2003년, pp.1 - 7  

김세웅 (금오공과대학교 기계공학부) ,  최미호 (금오공과대학교 대학원 자동차공학과) ,  심국상 (금오공과대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper proposes a method to detect misfired cylinders by the exhaust pressure ascent rate. The misfire is generated by faults of electric system or faults of fuel delivery system. It is one of the abnormal combustions. Therefore, it increases the unburned hydrocarbon and the carbon monoxide and ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 가솔린 기관의 실린더 내에서 발생되는 연소 상태에 따라 변화하는 배기압력 파형의 특성을 분석하여 실화 발생의 유무와 실화 실린더를 명확하게 판별해 낼 수 있는 실화 검출 지수를 개발하고자한다.
  • 본 연구에서는 배기압력의 1차 압력곡선의 상승률을 이용하여 실화를 검출하기 위한 지수를 설정하고자 한다.
  • 본 연구에서는 실린더 내의 연소상태에 따른 배기압력 파형을 분석하였으며, 정상적인 연소를 행하는 실린더와 실화가 발생된 실린더의 압력 파형이 확실하게 구분되는 것을 확인할 수 있었다.
  • 생성물의 배출이 급격하게 증가된다. 연구에서는 특정 실린더에서 연속적으로 실화가 일어난 경우에 대하여 검토하였다.
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참고문헌 (7)

  1. Youngsuk Yoon, 'A Study on the Misfire Detection Using Surface Temperature Variation of Combustion Chamber in S. I. Engine,' MS Thesis, Seoul National University, 1996 

  2. S. J. Citron, J. E. O'Higgins, L. Y. Chen, 'Cylinder by Cylinder Engine Pressure and Pressure Torque Waveform Determination Utilizing Speed Fluctuation,' SAE 890486, 1989 

  3. K. lida, K. Akishino, K. Kido, 'IMEP Estimation from Instantaneous Crank Shaft Torque Variations,' SAE 900617, 1990 

  4. Sewoong Kim, 'Misfire Detection of the Automotive Engine by Analysis of the Crankshaft Speed,' Ph.D Thesis, Seoul National University, 1996 

  5. Sangsoo Pae, Byeongjin Lim, Sewoong Kim, Eungseo Kim, 'Misfire Detection by Using the Crankshaft Speed Fluctuation(l),' Transactions of KSAE, Vol. 4, No.2, pp.23-31, 1996 

  6. C. D. Tyree, 'Emission Levels Catalyst Temperatures as a Function of Ignition-Induced Misfire,' SAE 920298,1992 

  7. G. Flapp, M. Klenk and W. Moser, 'Methods of On Board Misfire Detection,' SAE 900232, 1990 

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