최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국비블리아 = The journal of library and information science, v.14 no.2, 2003년, pp.83 - 95
박명규 (서울외국인학교)
본 연구는 국가적 차원의 학교도서관 기준의 필요성을 강조하기 위하여 미국 학교도서관 국가기준과 주단위 기준을 고찰하고, 학교단위의 학교도서관에서 구체적으로 이를 적용하여 도서관 수업을 전개하는 사례를 제시하였으며, 이러한 고찰을 통하여 얻은 결론으로 한국 학교도서관 기준 설정을 위한 몇 가지 제언을 하였다.
This study investigated American school library media program standards. It then examined School Library Program Standards and Guidelines for Texas, thus demonstrating the adaptation of national standards for the state level. Also, to show its implementation at the building level, the study analysed...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김종성. 2003. 미국 학교도서관의 정보활용능력 교육에 관한 연구. '문헌정보학회지'. 37(2): 229-252
조선일보. 2003. 입시경쟁 한국 학생들 협동학습 능력은 꼴찌. 12월 8일
AASL and AECT. 1988. Information Power: Guidelines for School Library Media Programs. Chicago: ALA
AASL and AECT. 1998. Information Power: Building Partnerships for Learning. Chicago: ALA
AASL. 2003. ALA/AASL Standards for Initial Programs for School Library Media Specialist Preparation. [online]. [cited 2003. 11. 30]
Big6: An Information Problem-Solving Process. [onlinel. [cited 2003. 11. 30]
Eisenberg. Michael B. Information Problem-Solving: The Big Six Skills Approach to Library & Information Skills Instruction. Norwood. NJ: Ablex Publishing
National Board for Professional Teaching Standards. 2001. NBPTS Library Media Standards. [online]. [cited 2003. 11. 30]
Texas State Library and Archives Commission. School Library Programs. Standards and Guidelines for Texas. 2003. [online]. [cited 2003. 11. 30]
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.