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NTIS 바로가기한국항공우주학회지 = Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, v.31 no.10, 2003년, pp.112 - 119
김형진 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 이창호 (한국항공우주연구원 스마트무인기사업단) , 전성민 (한국항공우주연구원 터보펌프개발그룹) , 임병준 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 이진근 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 양수석 (한국항공우주연구원 항공추진그룹)
Design analysis and grow1d test on propellers for 50 m-long airship propulsion were conducted. The design analysis code developed by adopting the vortex-blade-element theory was applied to the design of optimum propeller at the condition of maximum flight speed at sea level. In order to validate the...
성층권 비행선 추진장치 상세설계 보고서, 항공우주연구원 터보기계연구그룹, 2002. 6.
Adkins, C.N., and Liebeck, R.H.,"Design of Optimum Propellers," J. of Propulsion and Power, Vol. 10, No. 5, 1994, pp. 676-682.
Nelson, W. C., Airplane Propeller Principles, John Wiley and Sons, London, 1947.
“45kW급 복합재 프로펠러 블레이드의 구조설계 및 해석 보고서", 성우엔지니어링, 2001. 7.
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