최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, v.24 no.3, 2004년, pp.544 - 555
This study examined the conception types of high school students, chemistry teachers, and pre-service teachers about the salt bridge in Daniel cell by a questionnaire and follow-up interviews. High school chemistry II textbooks were analyzed for finding the cause of the understanding difficulties of...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김시중, 문정대, 이종면, 구창현, 이상진(2000). 고등학교 화학II. 서울: 금성출판사
박진희(2003). 화학교사들이 전기화학에서 가지고 있는 개념의 어려움과 원인 분석. 한국교원대학교 석사학위논문
박원기, 윤석진(1999). 고등학교 화학II. 서울: 지학사
박택규, 정규철, 김우탁(2000). 고등학교 화학II. 서울: 박영사
백성혜, 김동욱, 이순희(2001). 염다리의 역할에 대한 이해. 화학교육, 28, 25-29
소현수, 윤길수, 이영만, 허성일, 김용원(2000). 고등학교 화학II. 서울: 두산
송호봉, 정용순(2000). 고등학교 화학II. 서울: 형설출판사
신화정(1998). 전기분해에 대한 과학교사의 이해도 연구. 서울대학교석사학위논문
여수동, 여환진, 장영근, 이규육(2000).고등학교 화학II. 서울: 청문각
오제직, 김종회, 박병빈, 최석남(1997). 고등학교 화학II. 서울: 교학사.
우규환, 김강진, 이인길, 여상인(1997). 고등학교 화학II. 서울: 천재교육
이순희(2002). 다니엘 전지에 대한 오개념 원인 분석 및 실험을 통한 개념변화 연구. 한국교원대학교 석사학위논문
이운주, 방태철, 이숭열(2000). 고등학교 화학II. 서울: 고려서적주식회사
이원식, 한인섭, 윤용(2000). 고등학교 화학II. 서울: 교학사
정구조, 류재흥, 이대형(2000). 고등학교 화학II. 서울: 동아서적
최병순, 문영삼, 신재섭, 김대수, 현종오(1998). 고등학교 화학II, 한샘출판: 서울
Allsop, R. T. & George, N. H.(1982). Redox in Nuffield advanced chemistry. Education of Chemistry, 19, 57
Barral, F. L., Fernandez, G. & Gallastegui Otero, J. R.(1992). Secondary Students' Interpretations of the Process occurring in an Electrochemical Cell. Journal of Chemical Education, 69, 655
Burke, K. A, Greenbowe, T. J., & WindschitJ.(1998). Developing and using Conceptual Computer Animations for Chemistry Instructions. Journal of Chemical Education, 75, 1658
Butts. B. & Smith. R(1987). What do students perceive as difficult in H. S. C chemistry? Australian Science Teachers Journal, 32, 45
De Jong, O., Acampo, J., & Verdonk, A.(1995). Problems in Teaching the Topic of Redox Reactions: Actions and Conceptions of Chemistry Teachers. Journal of Research in Science Teaching, 32, 1097
Finely, F. N., Stewart, J., & Yarroch, W. L.(1982). Teachers' perceptions of important and difficult science content. Science. Education, 66, 531
Garnett, P. J. & Treagust, D. F.(1992a). Conceptual Difficulties Experienced by Senior High School Students of Electrochemistry: Electric circuits and Oxidations-Reduction Equations. Journal of Research in Science Teaching, 29, 121
Garnett, P. J. & Treagust, D. F.(1992b). Conceptual Difficulties Experienced by Senior High School Students of Electrochemistry: Electrochemical (Galvanic) and Electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29, 1079
Huddle, P. A, White, M. D., & Rogers, F.(2000). Using a Teaching Model to Correct known Misconceptions in Electrochemistry. Journal of Chemical Education, 77, 104
Moran, P. J. & Gileadi, E.(1989). Alleviating the Common confusion Caused by Polarity in Electrochemistry. Journal of Chemical Education, 66, 912
Morikawa, T. & Williamson, B. E.(2001). Model for Teaching about Electrical Neutrality in Electrolyte Solutions. Journal of Chemical Education, 78, 934
Ogude, N. A. & Bradly, J. D.(1994). Ionic Conduction and Electrical Neutrality in Operating Electrochemical Cells. Journal of Chemical Education, 71, 29
Ogude, N. A. & Bradly, J. D.(1996). Electrode Processes and Aspects Relating to Cell Emf, Current, and Cell Components in Operating Electrochemical Cells. Journal of Chemical Education, 73, 1145
Okaya, A. R.(2002). Conceptual Difficulties Experienced by Prospective Teachers in Electrochemistry: Half-Cell Potential, Cell Potential, and Chemical and Electrochemical Equilibrium in Galvanic Cells. Journal of Chemical Education, 7, 735
Pardhan, H. & Bano, Y.(2001). Science teachers' Alternate conceptions about Direct-currents. International Journal of Science Education, 23, 301
Runo, J. R. & Peters, D. G.(1993). Climbing a Potential Ladder to Understanding Concepts in Electrochemistry. Journal of Chemical Education, 70, 708
Sanger, M. J. & Greenbowe, T. J.(1997a). Common Student Misconceptions in Electrochemistry: Galvanic, Electrolytic, and Concentrations Cells. Journal of Research in Science Teaching, 34, 377
Sanger, M. J. & Greenbowe, T. J.(1997b). Students' Misconceptions in Electrochemistry: Current Flow in Electrolyte Solutions and the Salt Bridge. Journal of Chemical Education, 74, 819
Sanger, M. J. & Greenbowe, T. J.(1999). An Analysis of College Chemistry Textbooks As Sources of Misconceptions and Errors in Electrochemistry. Journal of Chemical Education, 76, 853
Stylianidou, F., Ormerod, F. & Ogborn, J.(2002). Analysis of Science textbook Pictures about Energy and Pupils' readings of them. International Journal of Science Education, 24, 257
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.