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HCCI 디젤엔진의 배기특성에 미치는 예혼합 연료의 영향
Effect of Premixed Fuels Charge on Exhaust Emission Characteristics of HCCI Diesel Engine 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.13 no.4, 2005년, pp.182 - 189  

김명윤 (한양대학교 대학원) ,  윤영훈 (한양대학교 대학원) ,  황석준 (현대 기아 자동차) ,  김대식 (한양대학교 기계기술연구소) ,  이창식 (한양대학교 기계공학부)

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In order to investigate the effect of premixed gasoline, diesel fuel, and n-heptane charges on the combustion and exhaust emission characteristics in a direct injection (DI) diesel engine, the experimental studies are performed. The premixed fuels are injected into the premixing chamber that install...

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문제 정의

  • 본 연구에서는 예혼합 연료의 특성이 연소 및 배출물 특성에 미치는 영향을 규명하기 위하여 내연 기관의 연료로 널리 사용되는 가솔린, 디 젤유와 기화온도가 98.4℃로 낮아 예혼합기 형성이 유리하고 착화성이 매우 우수한 n-헵탄에 대한 예혼합 연소 특성을 비교하였다.
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참고문헌 (11)

  1. R. H. Stanglmaier and C. E. Roberts, 'Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI): Benefits, Compromises, and Future Engine Applications,' SAE 1999-01-3682, 1999 

  2. C. S. Lee, K. H.Lee and D. S. Kim, 'Experimental and Numerical Study on the Combustion Characteristics of Partially Premixed Charge Compression Ignition Engine with Dual Fuel', Fuel, Vol.82, No.5, pp. 553-560, 2003 

  3. C. S. Lee, M. Y. Kim, S. J. Hwang and D. S. Kim, 'Effect of Operation Condition on the Characteristics of Combustion and Exhaust Emissions in a Gasoline Fueled HCCI Diesel Engine,' Transactions of KSAE, Vol.12, No.1, pp.48-54, 2004 

  4. M. Christensen, A. Hultqvist and B. Johansson, 'Demonstrating the Multi Fuel Capability of a Homogeneous Charge Compression Ignition Engine with Variable Compression Ratio,' SAE 1999-01-3679, 1999 

  5. M. Osses, G. E. Andrews and J. Greenhough, 'Diesel Fumigation Partial Premixing for Reduced Particulate Soot Fraction Emissions,' SAE 980532, 1998 

  6. S. Simescu, T. W. Ryan ill, G. D. Neely, A. C. Matheaus and B. Surampudi, 'Partial Pre-Mixed Combustion with Cool and Uncooled EGR in a Heavy-Duty Diesel Engine,' SAE 2002-01-0963, 2002 

  7. D. S. Kim, M. Y. Kim and C. S. Lee, 'Effect of Premixed Gasoline Fuel on the Combustion Characteristics of Compression Ignition Engine,' Energy & Fuels, Vol.18, No.4, pp. 1213-1219, 2004 

  8. S. Simescu, S. B. Fiveland and L. G. Dodge, 'An Experimental Investigation of PCCI-DI Combustion and Emissions in a Heavy-Duty Diesel Engine,' SAE 2003-01-0345, 2003 

  9. A. A. Pekalski, J. F. Zevenbergen, H. J. Zevenbergen, H. J. Pasman, S. M. Lemkowitz, A.E. Dahoe and B. Scarlett, 'The Relation of Cool Flame and Auto-ignition Phenomena to Process Safety at Elevated Pressure and Temperature', Journal of Hazardous Materials, Vol. 93, pp.93-105, 2002 

  10. S. Tanaka, F. Ayala, J. C. Keck and J. B. Heywood, 'Two-stage Ignition in HCCI Combustion and HCCI Control by Fuels Additives,' Combustion and Flame, Vol.132, pp.219-239, 2002 

  11. M. Christensen, A. Hultqyvist and B. Johansson, 'Demonstration the Multi Fuel Capability of a Homogeneous Charge Compression Ignition Engine with Variable Compression Ratio,' SAE 1999-01-3679, 1999 

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