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HCCI디젤엔진의 연소 및 배기 특성에 미치는 예혼합 연료와 EGR의 영향
Effects of Premixed Fuel and EGR on the Combustion and Emissions Characteristics of HCCI Diesel Engine 원문보기

大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. B. B, v.29 no.9 = no.240, 2005년, pp.1006 - 1012  

윤영훈 (한양대학교 대학원) ,  김대식 (한양대학교 기계기술연구소) ,  이창식 (한양대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The effects of premixed fuels(diesel or n-heptane) and exhaust gas recirculation on combustion and exhaust emission characteristics in a DI diesel engine were experimentally investigated. To improve homogeneity of fuel-air mixture in the conventional diesel engine, the premixed fuel is injected by h...

주제어

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문제 정의

  • 본 연구의 목적은 직분연료와 동일한 디젤연료를 예혼합 연료로 사용한 경우와 디젤연료와 착화 특성이 유사하면서도 뛰어난 증발 특성을 갖는 노멀헵탄을 예혼합 연료로 사용한 경우에 대하여 예혼합률과 EGR률의 변화에 따른 연소 및 배출물 특성을 실험적으로 구한 것이다.
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참고문헌 (11)

  1. Rudolf, H. Stanglmaier and Charles, E. Roberts, 1999, 'Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) : Benefits, Compromises and Future Engine Applications,' SAE paper 1999-01-3682 

  2. Fuquan, Z., Thomas, W. A., Dennis, N. A., John, E. D., James, A. E. and Paul, M. N., 2003, 'Homogeneous Charge Compression Ignition Engine,' Society of Automotive Engineers, PT94, pp. 151-154 

  3. Lee, C. S., Lee, K. H. and Kim, D. S., 2002, 'Effect of Premixed Ratio on Nitric Oxide Emission in Diesel Engine,' SAE paper 2001-01-1806 

  4. Lee, C. S., Lee, K. H. and Kim, D. S., 2003, 'Experimental and Numerical Study on the Combustion Characteristics of Partially Premixed Charge Compression Ignition Engine with Dual Fuel,' Fuel, Vol. 82, pp. 553-560 

  5. Kim, D. S., Kim, M. Y. and Lee, C. S., 2004, 'Effect of Premixed Gasoline Fuel on the Combustion Characteristics of Compression Ignition Engine,' Energy & Fuels, Vol. 18, pp. 1213-1219 

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  7. Cha, J. Y., Kwon, J. H., Cho, Y. H. and Park, S. S., 2001, 'The Effect of Exhaust Gas Recirculation (EGR) on Combustion Stability, Engine Performance and Exhaust Emission in a Gasoline Engine,' KSME International Journal, Vol. 15, No. 10, pp. 1442-1450 

  8. Stefan, S., Scott, B. F. and Lee, G. D., 2003, 'An Experimental Investigation of PCCI-DI Combustion and Emissions in a Heavy-Duty Diesel Engine,' SAE paper 2003-01-0345 

  9. Hua, Z., Peng, Z., John, W. and Nicos, L., 2001, 'Understanding the Effects of Recycled Burnt Gases on the Controlled Autoignition (CAI) Combustion in Four Stroke Gasoline Engines,' SAE paper 2001-01-3607 

  10. Magnus, C., Anders, H. and Bengt, J., 1999, 'Demonstrating the Multi-Fuel Capability of a Homogeneous Charge Compression Ignition Engine With Variable Compression Ratio,' SAE paper 1999-01-3679 

  11. Peng, Z., Zhao, H. and Ladommatos, N., 2003, 'Effects of Air/Fuel Ratios and Egr Rates on Hcci Combustion of N-Heptane, a Diesel Type Fuel,' SAE paper 2003-01-0747 

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