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NTIS 바로가기산업경영시스템학회지 = Journal of society of korea industrial and systems engineering, v.28 no.3, 2005년, pp.18 - 25
인재순 (성균관대학교 시스템경영공학부)
QFD is a system fur designing a product or service base on customer demand and involving all members of the producer or supplier organization. In this paper, we will introduce application of QFD as a tool for the mobile phone battery R&D....
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김광재(1995), 'QFD를 통한 설계단계에서의 품질향상,' 메거진 제2권, 1호, pp.16-1
김득룡(1996), '품질기능전개를 이용한 신제품 개발에 관한 연구,' 고려대학교 석사학위 논문
김연성 外 1인(1999), 질경영, 박영사, pp. 199-252
Hauser, J. R. and Clausing, D.(1988), 'The House of Quality,' Harvard Business Review, May June, pp. 63-73
Lawrence R. G. and Nancy C. P.(1993), The QFD Book, Amacom books, New York
Lou C.(1995), Quality Function Deployment, Addison-Wesley publishing Company, Massachusetts
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