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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.9 no.2 = no.33, 2006년, pp.222 - 229
Recently, the development of the paved track is required as a low-maintenance of conventional line. The main reason is that the line capacity and bearing of track are increased progressively. The important factors of paved track are stability and applicability. To be based on this subject, Cement Mo...
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이일화, 김현기, 황선근, 조용권 (2000), '고속전철 강화노반의 침하특성에 관한 연구', 대한토목학회 논문집, Vol.20, Vol.6-d, pp.681-690
이일화, 이희업, 이준석, 이진욱 (2005), '궤도 무보수화를 위한 시멘트모르터충진형 포장궤도의 개발', 대한토목학회 학술발표회 논문집
이일화, 황선근, 김영구, 장봉춘 (2004), '기존선 자갈궤도 무보수화를 위한 시멘트그라우트주입형 포장궤도의 기본설계', 대한토목학회 정기학술대회 논문집, 1603-1608
기존선 자갈도상궤도의 무보수화를 위한 포장궤도 개발 현황 (2004), 철도시설, No.94, pp.50-58
이일화, 황선근, 박태순 (2004), '포장궤도 구조결정을 위한 현장상태 조사', 한국철도학회 춘계학술발표회
김성환, 최승식, 이일화 (2005), '포장궤도 골재용 도상자갈의 입도기준', 한국철도학회 춘계학술발표회
Etsuo Sekine and Katsumi Muramoto (1995), 'Bearing Capacity of Actual Existing Roadbed', RTRI Report, Vol.9, No.7
Makoto Ishida, Shigeru Miura, Akiko Kono (1997), 'The Influence of Track Stiffness on Track Dynamic Behaviour', QR of RTRI, Vol.38, No.3
ABAQUS User Manual Ver. 5.7, Finite element software package, Hibbitt Karlsson & Sorenson, Inc
小西俊之外2人(1995), 土路盤上省力化軌道の軌道沈下調査, 土木??第50回?術講演?, pp.584-585
小?昌信外3人(1995), '低廉型?設線用??軌道の開?', RTRI REPORT, Vol.9, pp.25-30
Katsutoshi ANDO外4人(1995), '新軌道構造の技術的??的可能性', RTRI REPORT, Vol.9, pp.55-60
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