최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.9 no.4 = no.35, 2006년, pp.412 - 418
신덕호 (한국철도기술연구원, 전기신호연구본부) , 이재호 (한국철도기술연구원, 전기신호연구본부) , 이강미 (한국철도기술연구원, 전기신호연구본부) , 황종규 (한국철도기술연구원, 전기신호연구본부) , 정의진 (한국철도기술연구원, 전기신호연구본부) , 왕종배 (한국철도기술연구원, 철도시스템안전연구본부) , 박영수 (건설교통부)
In this paper we deal with the APARP theory which has been applied for UK railway system and risk assessment method which has been using in the domestic railway system for the safety demonstration. Both techniques are applied to the ATP wayside equipment for interface. Also, fur the applications of ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
IEC62278 (2002), 'Railway applications-Specification and demonstration of RAMS', pp.59-65
한국철도기술연구원 (2001), '철도신호제품에 대한 신뢰성과 안전성 검증기준 제정 연구'보고서
Railtrack (2000), 'Engineering safety Management Issue 3, Yellow Book 3', Chapter 8
한국철도기술연구원 (2005), '차상신호(ATP)시스템 구축사업의 RAMS활동계획서'
MIL-STD-882C (1993), 'System Safety Program Requirements'
한국철도기술연구원 (2006), '차상신호(ATP)시스템 구축사업의 위험원도출 및 분석보고서(지상장치 인터페이스)'
IEC61882 (2001), 'Hazard and operability studies(HAZOP Studies) - Application guide'
Lloyd's Register Rail Limited/Atkins Rail Limited, 'Engineering Safety Management Engineers' Overview, Module 3: Change Fundamentals', pp.11
Lloyd's Register Rail Limited/Atkins Rail Limited, 'Engineering Safety Management Engineers' Overview, Module 3: Change Fundamentals', pp.88
한국철도기술연구원 (2005), '철도사고 위험요인(PHA) 분석기술 개발 연구보고서'
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.