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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.10 no.6 = no.43, 2007년, pp.786 - 791
최성훈 (한국철도기술연구원, 고속철도시스템연구팀) , 박춘수 (한국철도기술연구원, 고속철도시스템연구팀) , 박준홍 (한양대학교 기계공학부) , 김상수 (한국철도기술연구원, 고속철도시스템연구팀)
Aerodynamically generated noise is dominant when the train speed approaches 300km/h. This noise sources is caused by the turbulent flow separations or vortex shedding from the train structure. Experiments were performed to investigate the characteristics of aerodynamic noise sources generated from e...
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Han, F., Mongeau L. G., and Bernhard, R. J., 2001, 'A model for the vibro-acoustic response of plates excited by complex flows,' Journal of Sound and Vibration, 245(5), 901-926
Wu, S. F., Wu, G., Puskarz, M. M., and Gleason, M. E., 1997, 'Noise transmission through a vehicle side window due to turbulent boundary layer excitation,' Journal of Vibration and Acoustics, 119, 557-562
H. Kook, L. Mongeau, Analysis of the periodic pressure fluctuations induced by flow over a cavity, Journal of Sound and Vibration (2002) 251(5), 823-846
최성훈 등, 2006, '고속열차의 차간 공간에 의해 발생하는 실내소음 특성 분석', 춘계학술발표회 논문집, 한국소음진동공학회
최성훈 등, 2006, '고속열차의 차간 공간에서 발생하는 공력소음 의 특성,' 추계학술발표회 논문집, 한국철도학회
최성훈 등, 2007, '한국형고속열차의 외부 발생 소음특성 규명을 위한 시험,' 춘계학술발표회 논문집, 한국철도학회
박기형 등, 2006, '풍동을 이용한 고속철의 차간 공간에서의 공력 소음 측정 및 특성 분석,' 추계학술발표회 논문집, 한국소음진동 공학회
M.S. Howe, Acoustics of Fluid-Structure Interactions, Cambridge University Press, New York, 1998
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