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수학분야 영재 수업 프로그램 연구 -기둥이 4개인 하노이 탑의 규칙성과 일반항-
The Study on the Educational program for the gifted students in Mathematics -The regularity and generalization of Hanoi Tower with 4 pillars- 원문보기

Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series E: Communications of Mathematical Education, v.21 no.1, 2007년, pp.19 - 31  

방승진 (아주대학교) ,  최중오 (경기과학고등학교) ,  임진아 (경기과학고등학교) ,  고정호 (경기과학고등학교) ,  이정승 (경기과학고등학교) ,  남주강 (경기과학고등학교) ,  전규민 (경기과학고등학교)

초록
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현재 초등학교, 중학교에 재학 중인 수학분야 영재학생들을 대상으로 하는 수업 프로그램은 많이 개발되어 있는 반면에 고등학교에 재학 중인 수학 분야 영재학생을 지도하기 위한 수업 프로그램은 찾아보기 어렵다. 본 논문은 초등학교와 중학교에 재학 중인 수학분야 영재학생들을 대상으로 지도했던 기둥이 3개인 하노이 탑의 규칙성과 일반항을 확장하여 기둥이 4개인 하노이 탑의 규칙성과 일반항에 대한 연구를 진행하였다. 본 연구를 토대로 아직 미해결 문제로 남아 있는 기둥이 n개인 하노이 탑의 규칙성과 일반항에 보다 가까이 접근할 수 있을 것이라 판단된다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Currently the mathematics gifted students educational program is plentifully being developed for the elementary and the junior high school students. But the educational program for the gifted students who comes and goes to the high school is not many. This study look for the regularity and generaliz...

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