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문제 정의

  • 그러나 밸런싱 효율을 높이기 위해서 모달밸런싱 기법과 혼용하여 사용하기도 한다. 본 연구에서는 발전소 및 석유화학 플랜트 등 산업 현장에서 사용되는 압축기, 터빈의 유연로터 밸런싱을 운전속도 밸런싱 설비를 활용할 때 밸런싱 효율성 및 경제성을 극대화하기 위해 앞서 언급한 두 가지 밸런싱 기법의 핵심적인 내용을 설명하고자 한다.
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참고문헌 (8)

  1. Meldal, A., 1954, 'Auswuchten Elastischer rotoren,' Z. angew. Mach und Mech., Vol. 34 

  2. Gladwell, G.M.L., and Bishop, R.E.D., 1959, 'The Vibration of Rotating Shafts Supported in Flexible Bearings,' Journal of Mechanical Engineering Science, Vol. 1, No. 1, pp. 66-76 

  3. Bishop, R.E.D., and Gladwell, G.M.L., 1963, 'On the isolation of Modes the Balancing of Flexible Shafts,' Proceedings of the Institute Mechanical Engineers, Vol. 177, No. 16, pp. 407-418 

  4. Parkinson, A. G., and Bishop, R.E.D., 1967, 'Residual Vibration in Modal Balancing,' Journal of Mechanical Engineering Science, Vol. 7, No. 1, pp. 33-45 

  5. Baker, J. G., 1939, 'Methods of Rotor Unbalance Determination,' Journal of Applied Mechanics, Vol. 61. pp. A1-A6 

  6. Goodman, T. P., 1964, 'A Least square Method for Computing Balancing Correction,' Journal of Engineering for Industry, pp. 273-279 

  7. Lund, J.W., and Tonnessen, J., 1972, 'Analysis and Experiments on Multi-plane Balancing for a Flexible Rotor,' ASME Paper No. 71-Vibr-74, pp. 1-10 

  8. Tessarzik, J. H., Badgley, R.H, and Anderson, W.J., 1972, 'Flexible Rotor Balancing by the Exact Point-speed Influence Coefficient Method,' Transaction of the ASME, pp. 148-158 

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