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멀티 에이전트를 이용한 도로정체에 따른 교통흐름 예측 및 통합제어 I : 시뮬레이션 시스템 개발 및 최적화를 위한 모델링
The Integrated Control Model for the Freeway Corridors based on Multi-Agent Approach I : Simulation System & Modeling for Optimization 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.15 no.1, 2007년, pp.8 - 15  

조기용 (성균관대학교 기계공학부) ,  배철호 (성균관대학교 기계공학부 대학원) ,  김현준 (성균관대학교 기계공학부 대학원) ,  주열 (미시시피주립대학교 전기 & 컴퓨터공학부) ,  서명원 (성균관대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Freeway corridors consist of urban freeways and parallel arterials that drivers can use alternatively. Ramp metering in freeways and signal control in arterials are contemporary traffic control methods that have been developed and applied in order to improve traffic conditions of freeway corridors. ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 운전자의 특성을 나타내기 위해, 양보지^와 '추월지수'를 개발 . 적용하였다.
  • 본 연구의 목적은 MATDYMO 의 도시 고속도로에 대한 교통 흐름 예측 결과를 바탕으로 도시 고속도로 교통축에 대한 통합제어 를 수행하는 것이.

가설 설정

  • 8veh/km/ lane로설정하여 150분 동안 시뮬레이션을 수행하고 시뮬레 이션 결과를 URFSIM과 비 교하였다. 논문에서 가정한 내용eURFSIM의 논문과 비교 검증하기 위해 동일한 내용으로 가정하였다.
  • 1개 차선 당 용량은 시간당 2, 050 대로서 구간 당 용량은 6, 150veh/hr이다. 시뮬레이션 시간은 150분이며 상류부에서 진입교통량은 4, 200 veh/hr로설정하였다. 시뮬레이션 시간 30분에 소구 간 10에서 유고가 발생하여 60분까지는 차선두 개가 폐쇄되어 소구간 용량이 2, 150veh/hr이며, 60분부터 120분까지는 차선 한 개가 폐쇄되어 소구간 용량이 4, 300veh/hr가 되는 것으로 유고상황을 설정하였다.
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참고문헌 (12)

  1. R. B. Chandra and S. Sivaramakrishnan, 'A Multidimensional Mixed Ordered-response Model for Analyzing Weekend Activity Participation,' Transportation Research Part B: Methodological, Vol.39, pp.255-278, 2005 

  2. M. Papageoriou, 'An integrated Control Approach for Traffic Corridors', Transportation Research, Vol.3, pp.19-30, 1995 

  3. E. S. Park, J. H. Lim, I. H. Suh and Z. Bien, 'Hierarchical Optimal Control of Urban Traffic Networks,' International Journal of Control, Vol.40, pp.813-829, 1984 

  4. K. Y. Cho and M. W. Suh, 'Multi-Agent for Traffic Simulation with Vehicle Dynamic Model. I: Development of Traffic Environment,' Transactions of KSAE, Vol.12, No.5, pp.125-135, 2004 

  5. K. Y. Cho and M. W. Suh, 'Multi-Agent for Traffic Simulation with Vehicle Dynamic Model. II: Development of Agnet,' Transactions of KSAE, Vol.12, No.5, pp.136-145, 2004 

  6. M. W. Suh, Y. J. Kim, C. S. Seok and T. G. Kim, 'Development of Vehicle Model for Dynamic Analysis of ABS Vehicle,' Transactions of KSAE, Vol.7, No.2, pp.228-241, 1999 

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  8. M. W. Suh, T. W. Koo, Y. S. Shin, K. Y. Cho and D. Y. Park, 'Development of the SVPG: System Configuration and Application of the Virtual Proving Ground,' Transactions of KSAE, Vol.10, No.1, pp.195-202, 2002 

  9. M. Patrick, A. V. Sebald, N. T. Smith and M. L. Quinn, 'An Efficient AI based Algorithm for Validating Pulsatile Arterial Pressure Waveforms,' Proceedings of the Annual International Conference of the IEEE, pp.4-7, 1988 

  10. J. G. Kang, 'Development of Urban Freeway Traffic Simulation Model,' Journal of Korean Society of Transportation, Vol.15, No.1, pp. 85-103, 1997 

  11. I. Garcia-Fernandez, J. D. Martin-Guerrero, M. Pla-Castells, E. Soria-Olivas, R. J. Martinez -Dura and J. Munoz-Mari, 'Crane Collision Modelling using a Neural Network Approach,' Expert Systems with Applications, Vol.27, pp.341-348, 2004 

  12. S. L. Rosen and C. M. Harmonosky, 'An Improved Simulated Annealing Simulation Optimization Method for Discrete Parameter Stochastic Systems,' Computers & Operations Research, Vol.32, pp.343-358, 2005 

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