최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보과학회논문지. Journal of KISS : Computing practices. 컴퓨팅의 실제, v.13 no.4, 2007년, pp.226 - 230
김래현 (한국과학기술연구원 시스템부) , 조현철 (한국과학기술연구원 시스템부) , 박세형 (한국과학기술연구원 시스템부)
In the conventional desktop PC environment, keyboard and mouse are used to process the user input and monitor displays the visual information as an output device. In order to manipulate the digital information, we move the virtual cursor to select the desired graphical icon on the monitor The cursor...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Brygg Ullmer, Hiroshi Ishii, 'Emerging Frameworks for Tangible User Interfaces,' In Human-Computer Interaction in the New Meillenium, Addision-Wesley, August 2001, pp. 579-601
Hiroshi Ishii, Brygg Ullmer, 'Tangible Bits: Towards Seamless Interfaces between People, Bits, and Atoms,' In proceedings of CHI'97, pp.234-241
Ullmer, B. and Ishii, H., 'The metaDESK: Models and Prototypes for Tangible User Interfaces,' in Proceedings of Symposium on User Interface Software and Technology (UIST '97), pp. 223-232
Ullmer, B., and Ishii, H., 'mediaBlocks: Tangible Interfaces for Online Media (video),' in Extended Abstracts of Conference on Human Factors in Computing Systems CHI '99, pp. 31-32
Patten, J., Ishii, H., Hines, J., Pangaro, G., 'Sensetable: A Wireless Object Tracking Platform for Tangible User Interfaces,' in CHI'01, pp. 253-260
Jun Rekimoto and Eduardo Sciammarella, 'Tool-Stone: Effective Use of the Physical Manipulation Vocabularies of Input Devices,' Proc. of UIST 2000
XYFer system, http://www.e-it.co.jp
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.