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NTIS 바로가기한국도서관 정보학회지 = Journal of Korean Library and Information Science Society, v.38 no.3, 2007년, pp.277 - 296
This study aims to propose that archives introduce marketing strategies for their archival reference services. Target marketing which is based on market segmentation for customer satisfaction is popular among enterprises in these days. Market segmentation strategy of target marketing need to be used...
Mary Jo Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.24
Bruce Dearstyne. Managing Historical Records Programs: A Guide for Historical Agencies(Lanham, Md.: Scarecrow Press. 2000). p.102
Bruce Dearstyne. Managing Historical Records Programs: A Guide for Historical Agencies(Lanham, Md.: Scarecrow Press. 2000). p.105
Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.24
Gabrielle Blais and David Enns, "From Paper Archives to People Archives: Public Programming in the Management of Archives." Archivaria, No.31(Winter 1990-91), p.101
Frank B Evans ed., The Administration of Modern Archives: A Select Bibliographic Guide(Washington, D.C.: National Archives and Records Administration, 1970), pp.72-82
Frances O'Donnell, "Reference Service in an Academic Archives," The Journal of Academic Librarianship, Vol.26, No.2(March 2000). p.110
The Reference Librarian의 수록 논문은 각각 단행본으로 출간된 바 있다. Lucille Whalen ed. Reference Services in Archives(The Haworth Press Inc.: New York, 1987). Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts(The Haworth Press Inc.: New York, 1997)
Blais and Enns. "From Paper Archives to People Archives: Public Programming in the Management of Archives." Archivaria, No.31(Winter 1990-91), p.101
Thomas H. Hickerson, "Ten Challenges for the Archival Profession," American Archivist, Vol.64, No.1(2001) pp.11-12
O'Donnell, "Reference Service in an Academic Archives," The Journal of Academic Librarianship, Vol.26, No.2(March 2000). p.110
James Edward Cross, "Archival Reference: State of the Art," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscipts(The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.11
Elena S. Danielson, "Ethics and Reference Services," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts( The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.112
Elena S. Danielson, "Ethics and Reference Services," In: Laura B. Cohen ed. Reference Services for Archives and Manuscripts( The Haworth Press Inc.: New York, 1997), p.112
Helen Forde, "Access and Preservation in the 21st Century: What Has Changed?" Journal of the Society of Archivists. Vol.26, No.2(2005), pp.193-195
Randall C. Jimerson, "Redefining Archival Identity: Meeting User Needs in the Information Society,"American Archivist, Vol.52(Summer 1989), pp.332-340
Jennifer Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.159
Elsie Freeman Finch, "Byuing Quarter Inch Holes: Public Support Through Results," Midwestem Archivist, No.10(1985), p.89(Timothy L. Ericson, "'Preoccupied with our own Gardens': Outreach and Archivists," Archivaria. No.31(Winter 1990-91), p.121에서 재인용)
Elizabeth Yakel, "Thinking Inside and Outside the Boxes: Archival Reference Services at the turn of the Century." Archivaria, Vol.49(2000), pp.143-144
Elizabeth Yakel, "Thinking Inside and Outside the Boxes: Archival Reference Services at the turn of the Century." Archivaria, Vol.49(2000), pp.146-147
Jimerson, "Redefining Archival Identity: Meeting User Needs in the Information Society," American Archivist, Vol.52(Summer 1989), pp.339-340
이재윤, 문주영, 김희정, "텍스트 마이닝을 이용한 국내 기록관리학 분야 지적구조 분석," 한국문헌정보학회지, 제41권, 제1호(2007, 3), p.366
김희정, "저자 동시인용분석에 의한 국내외 기록관리학 분야의 지적구조 비교에 관한 연구," 한국문헌정보학회지, 제39권, 제3호(2005, 9), p.220
정연경, "미국의 기록관리학 지식 범주에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제3권, 제2호(2003. 9), p.47
우수영, "기록정보서비스 활성화를 위한 전자적 질의/응답 서비스 개선방안: 국가기록원을 중심으로," 한국기록 관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.113-136
정경희, "국가기록원 인터넷 게시판 이용자의 정보이용행태 분석," 한국도서관. 정보학회지, 제37권, 제1호(2006, 3), pp.283-303
서은경, 정경희, 최상희, "이용자 중심의 기록정보 활용 및 서비스 활성화에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.65-92
Peter D. Bennett, ed. Dictionary of Marketing Terms(Chicago: American Marketing Association, 1988), p.117(문준연, 마케팅원론, 제3판(서울: 명경사, 2003), p.29에서 재인용)
Philip Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.13
Philip Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.14-15
문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), p.33
문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), pp.202-203
Kotler,비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999)., p.139
Philip Kotler and Gary Armstrong, 마케팅 원론, 윤훈현, 설상철 공역(서울: 석정, 2003), p.265
Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.160
Kotler, 비영리조직 마케팅, 정익준 역(서울: 영풍문고, 1999), p.140
Kotler and Armstrong, op. cit., pp.274-284. Kotler, Ibid., pp.140-147(경우에 따라 지리적 변수 중 국제 시장이 행동변수 중 혜택이 별도의 기준으로 제시되기도 한다(문준연, 전게서, pp.206-210)
문준연, 마케팅원론: 원리와 최신 사례. 제3판(서울: 명경사, 2003), pp.204-206
Yeo, Geoffrey. "Understanding Users and Use: A Market Segmentation Approach." Journal of the Society of Archivists. Vol. 26, No.1(2005), pp.28-43
Anna Sexton et al., "Understanding users: a prerequisite for developing new technologies," Journal of the Society of Archivists. Vol. 25, No.1(2004), p.40
Pugh, Providing Reference Services for Archives and Manuscripts. 2nd ed. (Chicago: Society of American Archivists. 2005). p.43-60
Rowley, "From Users to Customers?" OCLC Systems and Services, Vol.16, No.4(2000), p.160-161
Elizabeth H. Smith. Customer Focus and Marketing in Archive Service Delivery: theory and practice. Journal of the Society of Archivists, Vol.24, No.1(2003). pp.43-44
Elizabeth H. Smith. Customer Focus and Marketing in Archive Service Delivery: theory and practice. Journal of the Society of Archivists, Vol.24, No.1(2003). pp.46
서은경, 정경희, 최상희, "이용자 중심의 기록정보 활용 및 서비스 활성화에 관한 연구," 한국기록관리학회지, 제6권, 제1호(2006, 6), pp.65-92
정경희, "국가기록원 인터넷 게시판 이용자의 정보이용행태 분석," 한국도서관. 정보학회지, 제37권, 제1호(2006, 3), pp.290
Kotler and Armstrong, op.cit., p.290
교육부 고시 제 1997-15호. 사회과 교과과정
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