최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한가정학회지 = Journal of the Korean Home Economics Association, v.46 no.8 = no.244, 2008년, pp.109 - 120
전대근 (서울대학교 생활과학연구소)
This study aimed to identify the effects of adult women's fashion innovativeness and purchase situation factors on fashion adoption. To explain women's fashion adoption at the point of clothing purchases, fashion innovativeness and 3 dimensions of purchase situation were adopted as explanatory varia...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
기현명(2005). 패션점포 내 배경음악과 광고사진이 소비자 접근행동에 미치는 영향. 서울대학교 석사학위 청구논문
김영애(2006). 특정분야혁신성과 특정제품혁신성의 상관관계에 대한 연구-하이테크 제품을 중심으로. 서울대학교 석사학위 청구논문
박경애(1987). 패션확산전략에 개성개념의 적용에 관한 연구: 개성, 패션혁신성, 의견선도력간 관계를 중심으로. 이화여자대학교 석사학위 청구논문
박은주(1992). 의복구매에 관련된 상황변수 연구: 의복착용 상황, 커뮤니케이션상황, 구매상황을 중심으로. 서울대학교 박사학위 청구논문
박은주(2005). 패션제품의 충동구매행동에 관한 구조방정식 모델분석. 한국의류학회지, 29(9/10), 1306-1315
배정주(1989). 유행선도력 척도개발을 위한 기초연구. 서울대학교 석사학위 청구논문
유재미(2004). 인식된 제품혁신성과 제품수용의향의 관계. 서울대학교 석사학위 청구논문
이은영(1997). 패션마케팅. 서울: 교문사
이화연(1987). 유행선도력 예측 변인에 관한 연구. 서울대학교 석사학위 청구논문
전대근(2007). 의류상품 소비자의 내재적 혁신성이 유행혁신성과 유행채택행동에 미치는 영향. 서울대학교 박사학위 청구논문
황병일(1989). 상황이 소비자행동에 미치는 영향에 관한 연구-과업상황을 중심으로. 중앙대학교 박사학위 청구논문
Baumgarten, S. A.(1975). The innovative communicator in the diffusion process. Journal of Marketing Research, 12(1), 12-18
Belk, R. W.(1974). Application and analysis of the behavioral differential inventory for assessing situational effects in buyer behavior. Advances in Consumer Research, 1(1), 370-380
Bitner, M. J.(1992). Servicescapes: The impact of physical surroundings on customers and employees. Journal of Marketing, 56(2), 57-71
Donovan, R. J., Rossiter, J. R., Marcoolyn, G., & Nesdale, A.(1994). Store atmosphere and purchasing behavior. Journal of Retailing, 70(3), 283-294
Goldsmith, R. E.(2002). Some personality traits of frequent clothing buyer. Journal of Fashion Marketing and Management, 6(3), 303-316
Goldsmith., R. E., & Hofacker C. F.(1991). Measuring consumer innovativeness. Journal of the Academy of Marketing Science, 19(3), 209-222
Hansen, F.(1972). Consumer choice behavior. New York; The Free Press
Horton, R. L.(1984). Buyer behavior: A decision-making approach. Ohio: Charles, E. Merrill Publishing Company
Hui, M. K., Laurette D., & Chebat, J. C.(1997). The impact of music on consumers' reactions to waiting for services. Journal of Marketing, 73(1), 87-104
Kotler, P.(1973-4). Atmospherics as a marketing tool. Journal of Retailing, 49(4), 48-64
Lutz, R. J., & Kakkar, P.(1976). Situational influences in interpersonal persuasion. Advances in Consumer Research, 3(1), 370-378
Midgley D., & Dowling G. R.(1978). Innovativeness: the concept and its measurement. Journal of Consumer Research, 4(4), 229-242
Rogers, E. M.(1995). Diffusion of innovation, 5th eds. New York: The Free Press
Srivastava, R. K.(1980). Usage-situational influences on perception of product markets; response homogeneity and its implications for consumer research. Advances in Consumer Research, 7(1), 644-649
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.