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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.8 no.7, 2008년, pp.128 - 134
유석호 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어전공) , 한동훈 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어전공) , 경병표 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어전공) , 이동열 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어전공) , 이완복 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어전공)
On-line game industry had accomplished much growths and development When manufacture game adaptively and easily game manufacture pipeline and fast manufacture schedule that is shorted according to special quality of on-line by one of pain of game companies, application need manufacture pipe line Wis...
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김필종, 3D컴퓨터애니메이션 제작파이프라인에관한 연구, 세종대학교영상대학원 학위논문, 2004.
강기종, 온라인게임의 개발프로세스연구, 연세대학교 공학대학원 학위논문, 2005.
김현조, "게임제작사례를 통한 제작파이프 라인관리체계의 발전방향", 한국콘텐츠학회논문지, Vol.5 No.2, 2005.
조동민, "3D Game 제작을 위한 Character Design에 관한 연구", 멀티미디어학회 논문지, Vol.10, 2007.
한국 게임 산업개발원, 게임제작 프로세스 개선안에 관한 연구, 2003.
한국 게임 산업개발원, 대한민국 게임 백서, 2004
(주)사이버출판사, "게임 시나리오 개론"
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