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NTIS 바로가기한국가스학회지 = Journal of the Korean institute of gas, v.13 no.1, 2009년, pp.1 - 8
원종화 (연세대학교 토목공학과) , 김문겸 (연세대학교 토목공학과) , 선진선 (삼부토건) , 김미승 (연세대학교 토목공학과)
Recently, the vibration of underground structure due to high speed railway loads has been increased substantially as compared with middle and slow speed. The buried gas pipelines under continuous impact forces and repeated loading are more influenced by the vibrational loads than another pipelines. ...
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연세대학교 건설공학 연구소, “열차하중 에 의한 철도교의 동적응답에 관한 연구 보고서". (2002)
최성락, “고속철도차량의 모형화 기법에 따른 철도 교량의 동적 응답 분석”, 연세 대학교 대학원 토목공학과 석사학위논문
Hwang Seon-Keun, "Settlement Charac teristics of the Reinforced Railroad Roadbed with Crushed Stones Under a Simulated Train Loading", Jour. of the KGS, 20(2), 5-13, (2004)
건설교통부, 철도건설규칙, (2005)
원종화, 김문겸, 유한규, 김미승, “지중 가스 수송 강관의 차량 이동 속도에 따른 응력 분표 특성 ", KIGAS, 12(1), 7-12, (2008)
한국가스공사 연구개발원, “도로, 철도 및 하천 통과 배관의 건전성 평가 방안 확립", (2006)
한국가스공사 연구개발원, “GSM-2101 배관자재규격 한국가스공사", (1997)
한국가스공사, “한국가스공사 표준 주배관 매설심도 설계기준", (2003)
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