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NTIS 바로가기한국도로학회논문집 = International journal of highway engineering, v.11 no.2 = no.40, 2009년, pp.75 - 83
장대영 (한국도로공사 도로교통연구원 도로시험팀) , 고만기 (공주대학교 공과대학 건설환경공학부) , 이윤기 (조선이공대학 자동차학과) , 주재웅 (한국도로공사 도로교통연구원 도로시험팀)
Collision behavior of clash cushion occurs for a second of less than 0.4sec usually so that it is too hard to calculate numerically. Therefore, for development of trash cushion, it rely on full-scale vehicle crash test without any design procedure. Occupant safety indices if calculated from acquired...
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건설교통부(2001), 도로안전시설 설치 및 관리지침-차 량방호 안전시설 편.
고만기(2004), 충돌차량 탑승자 안전을 고려한 충격흡 수시설 설계법, 대한토목학회논문집, 제24권 5A호 pp1031-1041.
주재웅(2008), 충격흡수시설의 실물차량 충돌시험 데이터 를 이용한 탑승자 안전도 및 충돌거동 분석에 관한 연 구, 대한토목학회 논문집, 제28권 2D호 pp163-170.
European Standard EN 1317-3(2000), "Road Restraint Systems-Part 3", Status of a British Standard, BSI.
E. Ross. Jr., D. L. Sicking, and R. A. Zimmer(1993) "Recommended Procedures for the Safety Performance Evaluation of Highway Features,"NCHRP Report 350, Transportation Research Board, Washington, D. C.
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