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Maya를 이용한 모션 베이스 컨트롤에 관한 연구
A Study on the Motion Base Control by Using Maya 원문보기

한국공작기계학회지 = Journal of the Korean society of machine tool engineers, v.18 no.4, 2009년, pp.423 - 429  

홍민성 (아주대학교 공과대학 기계공학부) ,  김주철 (아주대학교 산업대학원 기계공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The motion base to a film used in 4D cinema theaters or theme parks is different depending on the operator's control or hardware system and this causes inefficiency in management of the theater. There are several different simulation software on the present market, but these are difficult for an ani...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 다시 말해 카메라의 데이터를 정리하는 매개체 역할을 수행하게 된다. 본 논문에서는 기존에 제작되어 있는 3D 애니메이션 영상을 이용하여 모션 베이스의 데이터를 추출하였다. 시도된 영상은 디지털 매직엔터테인먼트(주)의 Global Warming 중 한 장면을 이용하였다.
  • 본 논문은 모든 모션 베이스에 맞는 모션 데이터를 만들기는 불가능하기 때문에 기존의 수동식 입력방식을 그대로 사용하면서 누구나 영상에 맞는 모션을 쉽게 입력할 수 있도록 가상 모션 베이스와 모션을 직관적으로 보고 인지할 수 있는 3D Cross 영상, 그리고 각 모션의 운동값을 인지할 수 있는 모션 곡선을 작성하고자 한다.
  • 본 연구는 100% 수동으로 모션 데이터를 생성하는 4D 시네마 분야의 현실 속에서 영상에 대한 모션의 표준화를 시키는데 가장 알맞은 방식을 모색하였고 이를 토대로 모션 데이터의 생성에 이르기까지 일련의 과정을 제시하였다. 본 논문을 통하여 얻어진 결론은 다음과 같다.
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참고문헌 (8)

  1. Lee, W., 2003, "Development of Motion-Rider Operating Software," Digital contents development of technology: Final Result Report of Ministry of Information and Communication, pp. 12-14. 

  2. Suetomi, T., Horiguchi, A., Okamoto T. and Hata, S., 1991, "The Driving Simulator with Large Amplitude Motion System," SAE Paper 910113. 

  3. Peter, C. C. and Burnell, T. M., 1981, "Analysis Procedures and Subjective Flight Results of a Simulator Validation and Cue Fidelity Experiment," NASA Technical Memorandum 88270. 

  4. Reia, L. D. and Naho, M. A., 1988, "Response of Airline Pilots to Variations on Flight Simulator Motion Algorithm," AIAA, Vol. 1, pp. 639-646. 

  5. Gang, Y, 2004, "Development of a Washout Algorithm for a Vehicle Driving Simulator Using New Tilt Coordination and Return Mode," J. of Control, Automation and Systems Engineering, Vol. 10, pp. 634-635. 

  6. Kim, J., 2009, "The study of creating control data for motion base by using Maya," Master Thesis, Ajou University, Rep. of Korea. 

  7. Parrish, R. V., Dieudonne, J. E., Bowles, R. L., and Martin, D. J., 1975, "Coordinated Adaptive Washout for Motion Simulators," J. of Aircraft, Vol. 12, pp . 44-50. 

  8. Kirdeikis, J., 1989, "Evaluation of Nonlinear Motion Drive Algorithms For Flight Simulators," Technical Note No. 272 CN ISSN 0082-5263, University of Toronto Institute for Aerospace. 

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