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[국내논문] 2차 캠 중심 이동형 연속가변밸브 구동기구의 기구학 해석
Kinematic Analysis of a Continuously Variable Valve Actuation Mechanism with Movable Second Cam Center 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.17 no.5, 2009년, pp.7 - 15  

김도중 (울산대학교 기계자동차공학부) ,  김용현 (울산대학교 자동차선박기술대학원)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper introduces a new variable valve actuation mechanism with movable second cam center. Valve lift and open duration can be continuously varied according to engine speed and load conditions. A new method to analyze the kinematic relations between the first and second cam profiles and valve mo...

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AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 이 중 캠 장치를 이용한 기계식 연속 가변밸브 구동장치 를 제 안하고, 모델의 기구학적 운동 변환 관계를 규명하며, 캠 형상 설계 방법을 제시 하고자 한다.
  • 3에 나타난 롤러 B의 위치도 이동하게 되며, 결과적으로 밸브 변위뿐만 아니라 위상도 변화한다. 그러나 가변밸브 구동장치가 기존의 가변밸브 타이밍 기구와 함께 사용되는 것이 보편적이기 때문에 본 논문에서는 이 부분에 대하여 특별한 관심을 기울이지 않았다. 또한 모드 변화에 따른 속도 및 가속도 곡선의 변화를 쉽게 관찰하기 위하여 의도적으로 최대 변위지점을 동일한 위상에 위치시켜서 그래프로 나타냈다.
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참고문헌 (11)

  1. H. Tagami, Y. Yasui, H. Sato and H. Ito, "Management System for Continuously Variable Valve Lift Gasoline Engine," SAE 2007-01-1200,2007 

  2. J. Kwon and J. Shim, "Profile Synthesis of Followers of CVVL corresponding to Cam Profile and Valve Displacement Curve," Spring Conference Proceedings, KSAE, pp.106-111, 2007 

  3. R. Flierl, D. Gollasch, A. Knecht and W. Hannibal, "Improvements to a Four Cylinder Gasoline Engine Through the Fully Variable Valve Lift and Timing System UniValve," SAE 2006-01-0223, 2006 

  4. H. Kim, J. Shim and J. Lee, "Type Synthesis of Variable Valve Lift Mechanism Using Graph Theory," Fall Conference Proceedings, KSAE, pp.1647-1652,2006 

  5. C. Park, Report on the Trend of Patent about Variable Valve Timing Apparatus, Korea Institute of Patent Information, 2003 

  6. H. Fessler and M. Genova, "An ElectroHydraulic Lost Motion VVA System for a 3.0 Liter Engine," SAE 2004-01-3018, 2004 

  7. D. Denger and K. Mischker, "The ElectroHydraulic Valvetrain System EHVS-System and Potential," SAE 2005-01-0774, 2005 

  8. R. Flierl and M. Kltiting, "The Third Generation of Valvetrains - New Fully Variable Valvetrains for Throttle-Free Load Control," SAE 2000-01-1227,2000 

  9. S. Takemura, S. Aoyama, T. Sugiyama, T. Nohara, K. Moteki, M. Nakamura and S. Hara, "A Study of a Continuous Variable Valve Event and Lift(VEL) System," SAE 2001-01-0243, 2001 

  10. F. Chen, Mechanics and Design of Cam Mechanisms, Pergamon Press, New York, 1982 

  11. Y. Wang, Introduction to Engine Valvetrains, SAE International, 2006 

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