최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국수학사학회지 = The Korean journal for history of mathematics, v.23 no.4, 2010년, pp.83 - 100
황석근 (경북대학교 수학교육과) , 윤정호 (매천고등학교)
This paper is to raise several questions in teaching the Graph and Linear Transformation complied with the Mathematics Amended Curriculum announced in 2006 Aug. and then to formulate a plan accordingly. For this, we'll take a good look at the prior studies on the Graph and Linear Transformation afte...
강옥기, "우리나라 수학교육의 발전 과제", 수학교육학 논총 37(2010), 1-5.
교육과학기술부, 고등학교 교육과정 해설 5 수학, 교육과학기술부, 2008.
교육인적자원부, 수학과 교육과정, 교육인적자원부 고시 제2007-79호 , 교육인적자원부, 2007.
교육인적자원부, 고등학교 교육과정 해설 수학, 교육인적자원부, 2000.
교육인적자원부, 수학과 교육과정, 교육부 고시 제1997-15호 , 교육인적자원부, 1997.
김민경, "컴퓨터 기반의 이산수학에 관한 연구-Leslie 행렬 모델을 중심으로-", 수학교육 38(1999) No.2, 189-197.
대한수학회, 수학용어집-증보판, 청문각, 1994.
소경희, 교육과정 개발-주요 쟁점 및 새로운 접근-, 교육과학사, 2005.
윤현진, 박선용, 김서령, 이영하, 수학과 교육내용 개선방안 연구-이산수학, 확률과 통계 영역을 중심으로-, 한국교육과정평가원, RRC 2009-3-3, 2009
이준열, "이산수학 제7차 교육과정의 구현방안 연구", 수학교육 41(2002) NO.1, 17-37.
이재학, "중등교사 양성을 위한 이산수학 강좌에 대한 연구", 수학교육 42(2003b) No.4, 579-588.
최승현, 고정화, 도종훈, 박선화, 신성균, 이광우, 최인봉, 고등학교 수학과 선택중심 교육과정 개선 방안 연구 RRC 2006-6, 한국교육과정평가원, 2006
허은숙, 고등학교에서의 선형대수 개념 지도에 관한 연구-수학적 연결을 중심으로-, 서울대학교 대학원 석사학위 논문, 2005.
홍갑주, "일차변환 관점에서의 도형의 성질 이해 및 학교수학에의 시사점" 수학교육 47(2008) No.4, 437-445.
김해경 외 8인(2009)외 검인정 교과서 14종, 수학 I 교과서
김해경 외 8인(2009)외 검인정 익힘책 14종, 수학 I 익힘책
정상권 외 8인(2009)외 검인정 교과서 2종, 수학의 활용교과서
정상권 외 8인(2009)외 검인정 익힘책 2종, 수학의 활용 익힘책
김해경 외 23인(2009)외 검인정 교과서 9종, 기하와 벡터 교과서
김해경 외 23인(2009)외 검인정 익힘책 9종, 기하와 벡터 익힘책
A. Coxford, The Case for Connection. House, P. (Ed.), Connecting Mathematics across the Curriculum, 3-12, NCTM, 1995
A. Dossey, Discrete Mathematics: The Math for Our Time, Kenny, Margaret J. & Christian R. H.(Eds.), Discrete Mathematics across the Curriculum K-12, 1-9, NCTM, 1991 Yearbook
B. Cozzens, Discrete Mathematics: A Vehicle for Problem Solving and Excitement, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science(DIMACS), 1997
B. Hoyer, A Discrete Mathematics Experience with General Mathematics Students, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science(DIMACS), 1997
B. Maurer, What is Discrete Mathematics? The Many Answers, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science (DIMACS), 1997
E. Perham & H. Perham, A computer-based discrete mathematics course, In Kennedy, M. J., & Hirsch, C. R. (Eds.), Discrete Mathematics across the Curriculum K-12, 117-127, NCTM, 1991 Yearbook
G. Brousseau, Theory of Didactical Situations in Mathematics, Kluwer Academic Publishers, 1997
G. Rosenstein, Discrete in the Schools: An Opportunity to vitalize School Mathematics, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science(DIMACS), 1997
K. Proulx, The Role of Computer Science and Discrete Mathematics in the High School Curriculum, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science(DIMACS), 1997
L. Crowley, Transformations: Making Connections in High School Mathematics, In House, P. (Ed.), Connecting Mathematics across the Curriculum, 79-91, NCTM, 1995
NCTM, Curriculum and evaluation standards for school mathematics, NCTM, 1989
NCTM, Principles and Standards for School Mathematics, NCTM, 2000
S. Roberts, The Role of Applications in Teaching Discrete Mathematics, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science(DIMACS), 1997
T. Aoki, Inspiriting the Curriculum, In Pinar, W. F. and Irwin, R. L. (Eds), Curriculum in a New Key: The Collected Works of Ted T. Aoki.(pp.357-365), Lawrence Erlbaum Associates. 2005(1987)
The Linear Algebra Curriculum Study Group, Recommendations for a first course in linear algebra, The College Mathematics Journal 24(1993), 41-44
W. Hart, Discrete Mathematical Modeling in the Secondary School Curriculum: Rationale and Examples from Core-Plus Mathematics Project, Rosenstein, Joseph G., Deborah S. Franzblau and Fred S. Robers(Eds.), Discrete Mathematics in the Schools, Series in Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science (DIMACS), 1997
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.