최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.13 no.5, 2010년, pp.792 - 801
김준호 (국민대학교 컴퓨터공학부) , 서진석 (동의대학교 게임공학과) , 박창훈 (호서대학교 게임공학과) , 황재인 (한국과학기술연구원) , 고희동 (한국과학기술연구원 영상미디어센터)
In this paper, we introduce a novel scene graph library for mobile platforms, called the 'Mobile OpenSceneGraph (Mobile OSG)', as a mobile graphics middleware. Our mobile scene graph library supports several nice properties, including platform-independence, extensibility, touch-based UI supports, an...
K. Pulli, T. Aarnio, V. Miettinen, K. Roimela, and J. Vaarala, Mobile 3D Graphics with OpenGL ES and M3G, Morgan Kaufmann Pub., 2007.
P. Martz, OpenSceneGraph Quick Start Guide, 2007.
S. Green, The OpenGL Framebuffer Object Extension, GDC 2005, 2005.
Looser, J., Grasset, R., Seichter, H., and Billinghurst, M. (2006) "OSGART-A Pragmatic Approach to MR," 5th IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR 06): Industrial Workshop, 22-25 Oct 2006.
Schmalstieg Dieter and Wagner Daniel, "Experiences with Handheld Augmented Reality," The Sixth IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR 2007), pp. 3-15
Choonsung Shin, Wonwoo Lee, Youngjung Suh, Hyoseok Yoon, Youngho Lee, and Woontack Woo, "CAMAR 2.0: Future Direction of Context-Aware Mobile Augmented Reality," International Symposium on Ubiquitous VR 2009, pp. 21-24, 2009
Sylvia Irawati, Sangchul Ahn, Jinwook Kim, and Heedong Ko, "VARU Framework: Enabling Rapid Prototyping of VR, AR and Ubiquitous Applications," IEEE Virtual Reality, 2008
Coin3D, http://www.coin3d.org/
OpenSG, http://www.opensg.org/
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.