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방호울타리의 충돌해석에 관한 연구
A Study on The Crash Analysis of Guard Rail 원문보기

한국생산제조시스템학회지 = Journal of the Korean Society of Manufacturing Technology Engineers, v.20 no.5, 2011년, pp.598 - 604  

민한기 (성화대학교 항공계열 항공정비학과) ,  정종안 (송원대학 자동차과) ,  김택 (전남과학대학 특수장비과) ,  국진선 (한려대학교 방사선학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In guard rail crashes, the development of guard rail structure to ensure the maintenance of safety for passengers is very important. So, this paper focuses on understanding the possibility of efficient structural development considering crash strength of guard rail through computer simulation using ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는, 방호울타리를 대상으로 하여 컴퓨터 시뮬레이션에 의한 차량의 충돌해석 기술을 확립하기 위해 관심 대상인 방호울타리를 쉘요소로 상세처리 하였으나 차량의 경우는 가드레일 제작업체에서 설계도면을 보유하고 있지 못해 차량의 형상을 단순화한 모델을 사용하여 해석을 수행하였다. 해석모델은 레일의 재질과 연결대의 노치 홀에 의해 분류된 모델 4개를 완성하여 방호울타리 성능에 대한 평가를 수행하였으며 또한 그 결과를 실차실험의 결과와 비교하였다.
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참고문헌 (10)

  1. NCHRP Report 350, 1993, Recommended Procedures for the Safety Performance Evaluation of Highway Features. 

  2. EN, 1998, Road Restraint Systems, EN 1317-1-3, European Committee for Standardization. 

  3. Kongju National University, 2000, Development of Bridge Guardrail System Using High Standard Tubed Thrie-Beam, Disaster Prevention Research Center Kongju National University. 

  4. Road Management Division, 2001, Road Restraint Systems(A Business Manual of Vehicles Protection Safety Facilities Life Size Crash Test), Ministry of Construction & Transportation. 

  5. Powell C. H., 1970, Computer Evaluation of Automobile Barrier Systems, U. C. Berkely, USA. 

  6. Ross H. E., 2000, Evaluation of Roadside Features to Accommodate Vans, Minivans, Pickup Trucks and 4 Wheel Drive Vehicles, TTI(Texas A & M University), USA. 

  7. Kongju National University, 2002, Performance Evaluation of Dong-A Thrie-Beam Guardrail System for Impact Conditions of 1.5Ton-113km/h - 20° Using Computer Program Barrier VII, Disaster Prevention Research Center Kongju National University. 

  8. Han, S. Y., and Ko, S. H., 2002, "Design of a Protection Fence by Crashworthiness Analysis," Proceedings of the KSMTE Fall Conference 2002, pp. 487-492. 

  9. ITS & Road Environment Division, 2001, Road Safety Facilities Installation and Management Guide(Vehicles Protection Safety Facilities Part), Ministry of Construction & Transportation. 

  10. LS-DYNA, 2003, LS-DYNA User's Manual Version 970, LSTC Inc. 

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