$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Development and Comparison of Centralized and Decentralized ATIS Models with Simulation Method 원문보기

韓國ITS學會 論文誌 = The journal of the Korea Institute of Intelligent Transportation Systems, v.10 no.2, 2011년, pp.1 - 8  

김회경 (Geographic Information Science and Technology Group, Oak Ridge National Laboratory)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

교통체증은 도시지역에서 심각한 경제적, 사회적 비용을 초래하는 원인으로 간주되고 있다. ITS기법은 첨단 센싱, 컴퓨팅, 그리고 통신기술을 이용해 교통체증을 경감시킬 수 있는 훌륭한 수단이다. 본 연구는 차량과 주변 인프라 그리고 차량 간의 무선통신을 통한 중앙제어식 그리고 분산식 첨단통행자정보시스템의 프레임워크를 제안하고 전형적인 $6{\times}6$ 도시형 도로망에서 그 효과를 시뮬레이션 기법을 이용하여 분석하고자 한다. 본 논문의 연구결과로서는 교통류, 무선통신 라디오 레인지 그리고 통신차량의 보급률 등에 따라 제안된 첨단통행자정보시스템은 교통사고로 야기된 정체지역을 우회할 수 있는 최적의 노선을 제공함으로써 운전자의 통행시간을 줄여주는 효과를 보였다. 다양한 연구 환경에서도 중앙제어식 그리고 분산식 첨단통행자정보시스템은 거의 동일한 효과를 보였는바, 분산식 첨단통행자정보시스템은 고가의 건설비와 설치 운영비를 요구하는 중앙제어식 첨단통행자정보시스템을 대신할 수 있는 시스템으로 기대된다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Traffic congestion is a source of significant economic and social costs in urban areas. Intelligent Transportation Systems (ITS) are a promising means to help alleviate congestion by utilizing advanced sensing, computing, and communication technologies. This paper proposes and investigates a basic a...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • The performance of the proposed ATIS models is investigated in the typical 6X6 urban grid traffic network with the non-recurrent traffic state like traffic incident in the sensitivity of average travel time savings of instrumented vehicles to the varying underlying factors such as traffic flow, communication radio range, and penetration ratio. In addition, this paper attempts to distinguish the difference of CA and DCA models in the system performance and operational characteristics from the traffic engineering perspective. This paper is organized as follows: Section II describes the ATIS model development process, the experimental design and simulation outputs of CA and DCA models in the typical urban grid traffic network are presented in Sections III and IV, respectively.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (10)

  1. D. Schrank and T. Lomax, "The 2007 urban mobility report," Texas Transportation Institute (TTI), Sep. 2007. 

  2. PTV, "VISSIM User Manual 5.1," Karlsruhe, Germany, Planning Transport Verkehr AG, Jul. 2009. 

  3. PTV, "VISSIM COM Interface Manual 5.1," Karlsruhe, Germany, Planning Transport Verkehr AG, Jul. 2009. 

  4. R. Tomkewitsch, "Dynamic route guidance and interactive transport management with ALISCOUT," IEEE Transportations on Vehicular Technology, vol.40, no.1, pp.45-50, Feb. 1991. 

  5. D. Dhoutaut and I. G. Lassous, "Performance of a multi­hops configuration with 802.11: from simulation to experimentation," 15th IEEE International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (IEEE PIMRC), pp. 900-904, Sep. 2004. 

  6. R. Rardin, "Optimization in operations research," Prentice Hall, Jul. 1997. 

  7. K. K. Srinivasan and P. P. Jovanis, "Determination of number of probe vehicles required for reliable travel time measurement in urban network," Transportation Research Record: Journal of Transportation Research Board, vol.1537, pp.15-22, Jan. 1996. 

  8. H. Dia and S. Panwai, "Modelling drivers' compliance and route choice behaviour in response to travel information," Journal of Nonlinear Dynamics, vol.49, no.4, pp.493-509, Jan. 2007. 

  9. H. Mahmassani and P. S. Chen, "Comparative assessment of origin­based and en­route realtime information under alternative user behavior roles," Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, vol. 1306, pp.69-81, Jan. 1991. 

  10. P. S. Chen, and H. S. Mahmassani, "Reliability of real­time information systems for route choice decisions in a congested traffic network: some simulation experiments," Conference on Vehicle Navigation and Information Systems, pp.849-856, Oct. 1991. 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로