$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

How E-learning Business for Teens Has Evolved in Korea: The Case of MegaStudy 원문보기

International journal of contents, v.8 no.1, 2012년, pp.10 - 15  

Kim, Ji-Whan (Korea Youth Association for Social Studies) ,  Kim, Seong-Cheol (School of Media and Communication Korea University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Since MegaStudy started e-learning business for Korean high school students, the Korean e-learning industry began to expand and steadily gain attention. This paper focused on the analysis of the development of the Korean e-learning business for teens and the growth of MegaStudy. The three institutio...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • In conclusion, this paper contributes to the analysis of the growth of the Korean e-learning business for teens by using the institutional theory as a basis to identify the key factors that initiated the development of the business. Additionally, it contributes to the analysis of the growth of MegaStudy by identifying its business model.
  • This paper examined the case of MegaStudy as a successful case of the e-learning companies. It also analyzed the business model of MegaStudy, which is based on its advantage as the front-runner and its high-quality contents and services.
  • This paper focused on the tracing the development of the Korean e-learning business for teens and the growth of MegaStudy. The institutional theory was used to examine the factors that aided the development of the business.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (13)

  1. Kim, B., Kim, S., Kim, J. "Cost-Effectiveness Analysis on On-line and Off-line Extra Curricula Education", Journal of Fisheries and Marine Sciences Education, Vol. 21, No. 2, pp.199-212, 2009 

  2. Lee, Y., Moon, Y., Kim, H., Kim, J. "Environment and Achievement Analysis on Online Public Educational Sites and Online Private Educational Sites", Korea Contents Association Conference Collection of Dissertations, Vol. 2, No. 1, pp.115-118, 2008 

  3. Rodrigues, J., Sabino, F., Zhou, L. "Enhancing e-learning experience with online social networks", IET Communications, Vol. 5, No. 8, pp.1147-1154, 2010 

  4. Choi, Y., Shin, S., Kwon, Y., Choi, M. "International standardization of e-learning and future challenges", Journal of Korean Institute of Information Scientists and Engineers, Vol. 27, No. 7, pp.70-77, 2009 

  5. Park, Y. "A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types", International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 12, No. 2, pp.78-102, 2011 

  6. Scott, R.W. Institutions and Organizations, London, Sage Publications, 2001 

  7. DiMaggio, P.J., and Powel, W.W. "The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields", American Sociological Review, Vol. 48, No. 2, pp.147-160, 1983 

  8. http://blog.naver.com/mrikor/120133438710 

  9. http://blog.naver.com/krev/140135566423 

  10. Lim, K., Jeoung, Y. "Understanding Major Factors in Taking Internet based Lectures for the National College Entrance Exam according to Academic Performances by Case Studies", Journal of Korea Contents Association, Vol. 10, No. 12, pp.477-491, 2010 

  11. Na, G. "Cases of High School E-learning - MegaStudy", E-learning Research, Vol. 3, No. 1, pp.152-162, 2004 

  12. Kim, S. "New media venture's business models and performance in the foreign markets", Korean Journal of Broadcasting and Telecommunication Studies, Vol. 24, No. 2, pp.42-69, 2010 

  13. Johnson, M. W., Christensen, C. M., & Kagermann, H. "Reinventing your business model". Harvard Business Review, pp.50-59, December 2008 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로