최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기大韓交通學會誌 = Journal of Korean Society of Transportation, v.30 no.6, 2012년, pp.3 - 12
이경아 (서울대학교 환경대학원) , 최소림 (국토연구원 국토인프라연구본부) , 김준기 (국토연구원 국토인프라연구본부) , 조남건 (국토연구원 국토인프라연구본부)
휴가철 여가통행시간 절감에 대한 합리적인 가치 산정을 위해 익산포항 및 동해고속도로 이용자들을 대상으로 여가통행시간 절감에 대한 추가적인 지불의사와 사회경제적 특성을 조사하였다. 여가통행시간 절감에 대해 평균 통행시간 2-3시간인 익산포항고속도로 이용자들은 여가통행시간 10분 절감에 723원, 평균 통행시간 3-4시간인 동해고속도로 이용자들은 854원의 지불의사가 있는 것으로 나타나 동해고속도로 이용Q 자들의 WTP가 높게 분석되었으며, 이는 통행시간이 길어짐에 따라 WTP도 증가하는 것으로 나타났다. 설문조사는 2010년 여름 성수기에 실시되었고, 각 노선당 유효 설문부수를 300부씩 확보하였으나, 콕스 검정 결과에 근거하여 각각의 개별모형으로 추정하였다.
Additive willingness-to-pay (WTP) for leisure-travel time saving focused on the Iksan-Pohang Expressway and the Donghae Expressway was surveyed during the summer months to estimate the value of travel-time savings (VTTS) for non-business leisure trips. Travelers traveling between 2 and 3 hours on Ik...
Chang Justin S. E., Kang J. H. (2008), Values of Travel Time Reliability, J. Korean Soc. Transp., Vol.26. No.6, Korean Society of Transportation, pp.133- 142.
Chung S. B., Park J. S. (2009), Improvement of Transportation Feasibility Studies for Sustainable Development, The Korea Transport Institute, pp.77-93, Gyeonggi-do, Korea.
Nam D. H., Fred Mannering (2000), An Exploratory Hazard-based Analysis of Highway Incident Duration, Transportation Research A, Vol.34, pp.85-102.
Kim J. K., Y. Wang, G. F. Ulfrasson (2007), Modeling the Probability of Freeway Rear-End Crash Occurrence, Journal of transportation engineering, Vol.133, No.1, pp.11-19.
Kim J. J. (2011), Analysis of the Revision of Economic Analysis Manual and Its Effects on the Railway Plan in Gangwon Area's, Research Institute for Gangwon, p.150, Gangwon-do, Korea.
Kim J. J., Lee Y. J. (2010), Development of Leisure Passage Demands Estimate Model for Gangwon-do, Research Institute for Gangwon, pp.35-41, Gangwon-do, Korea.
Korea Expressway Corporation (2010), The Post Evaluation for Iksan-Pohang Expressway and Donghae Expressway Construction, Gyeonggi-do, Korea.
Korea Expressway Corporation (2008), Traffic Counting Data, Gyeonggi-do, Korea.
Lee K. S., Kim I. M. (2005), Estimating the Value of Leisure Time in Korea, Applied Economics Letters, 12:10, pp.639-641.
Lee H. K. (2007), A Study on Survey Method and Demand Forecast of Leisure Travel, The Korea Transport Institute, Gyeonggi-do, Korea.
Ministry of Landn (2008), Transport and Maritime Affairs, Statistical Yearbook Of Traffic Volume, Gyeonggi-do, Korea.
Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs (2011), The Improvement for Appraisal Guideline for Transport Infrastructure Investment (Roadway), p.150, Gyeonggi-do, Korea.
Douglas M. Larson, Sabina L. Shaikh (2004), Recreation Demand Choices and Revealed Values of Leisure Time, Economic Inquiry(ISSN 0095-2583), Vol.42, No.2, pp.264-278.
Oh S. H., Ryu J. Y. (2006), A Study on Evaluation Process of Investment for Transportation Facilities Taking Leisure Travel Demand into Account, Korean Research Institute for Human Settlements, Gyeonggi-do, Korea.
Pedram Sendi, Werner BF Brouwer (2004), Leisure Time in Economic Evaluation: Theoretical and Pratical Considerations, Expert Rev. Pharmacoeconomics Outcomes Res., Vol.4, No.1, Future Drugs Ltd. ISSN 1472-7167, pp.1-3.
Sergio R. Jara-Diaz, Marcela A. Munizaga, Paulina Greeven, Reinaldo Guerra, Kay Axhausen (2008), Estimating the Value of Leisure from a Time Assignment Model, Transportation research Part B (Methodological), pp.946-957.
The Korea Development Institute (2008), A Study on Standard Guidelines for Pre-feasibility Study on Road and Railway Projects (5th edition), pp.325- 332, Seoul, Korea.
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.