최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國컴퓨터情報學會論文誌 = Journal of the Korea Society of Computer and Information, v.17 no.2, 2012년, pp.79 - 86
권순범 (한국교원대학교 컴퓨터교육과) , 남동수 (한국교원대학교 컴퓨터교육과) , 이태욱 (한국교원대학교 컴퓨터교육과)
The purpose of this study is to improve creative personality of elementary school students with integrated subject study program based STEAM education. On this study, I analyzed integrated subject study and STEAM, developed contents using educational robot applied integrated subject study program mo...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
창의적 인성이란? | 창의적 인성이란 정의적 측면에서 창의성을 규정하려는 시도에 해당된다. 창의적 인성의 하위요인은 다양하게 규정되고 있다. | |
STEM은 무엇을 통합한 학문인가? | STEAM은 학문통합의 일환으로, STEM에서 진보된 개념이다. STEM은 Science, Technology, Engineering, Mathmatics를 통합한 학문으로, 미국에서 그 뿌리가 시작되었다. STEAM은 버지니아 공대 출신의 Georgette Yakman이 STEM에 Art의 개념을 접목시켜 그 범위와 활용을 확장한 개념이다. | |
현대사회의 병폐의 원인은? | 오성근[4]은 현대사회의 병폐는 인명경시 풍조와 비인간화이며 크고 작은 사고와 인명을 경시하는 사건들이 한탕주의, 도덕적 불감증에서 연유된다고 보았다. 그리고 원인으로는 급속한 기계문명의 발달에 따른 배금주의, 개인주의 사상의 팽배를 들 수 있고 이런 사회적 병폐를 근본적으로 치유할 수 있는 길은 인성교육밖에 대안이 없다고 하였다. |
Choi Sung-Hee, "Effects of the creativity training program for elementary stdents" Seogang University, 1998.
Arthur Cropley, "Creativity in Education and Learning. A Guide for Teachers and Educators." London: Kogan Page, 2001.
Mike Martin, "Creativity: ethics and excellence in science." Lanham, MD: Lexington Books, 2007.
Oh Seong-Geun, "A study on the Influences of the Various Aesthetic Experiences upon the Cultivation of the Children's Humanity" Korea National University of Education, 2004.
Moon Yong-Lin, Choi In-Soo, "An Introduction of Creativity . Personality Educatioin" Inha University Education Research Institute Symposium Vol.2010 No.10, 2010.
Kim Gill Lye, "A Study on the Development of a Fine-art Teaching-Learning Program for Personality Education" Inchon National University of Education, 2002.
Kim Young Im, "The Effect of Sensibility from Misuc Education on Emotional Quotient and Personality of the Youth - Focused on Middle School Students -" Kongju National University, 2005.
Hur Jung Ho, "The Effects of A Convergence Study Program for Creative Activities on Energy Saving Attitude" Korea National University of Education, 2011.
Lee Gyeong Syeob, "Curriculum" Kyoyukgwahaksa. 1992.
Kim Seoung Sook, "A Study on Fusion-Type Teach ing-Learning Method for Art and Science" Gyeongin National University of Education, 2011.
"An Introduction of revision curriculum in Element ary. Middle School" An Official of Ministry of Education, Science and Technology 2009-41, 2009.
Gorgette Yakman, "STEAM Education: an overview of creating a model of integrative education." Intellectual Property, 2007.
Ha Ju-hyun, "The Developmental Study of Creative Thinking and Creative Personality from Childhood to Youth" SungKyunKwan University, 2000.
Na Soon-Rye, Yum Si-chang, "Differences in Creative Thinking and Creative Personality by the Levels of Emotional Intelligence" Education Study 2003, 26, 93-113, 2003.
Kim Dae-Hyun, "Management of Project Learning" Hakjisa, 2001.
Seo Young-Min, "A Subject Integration Robot Progra mming Instruction Model to Enhance the Creativity of Information Gifted Students" KSCI Vol.13 No.1, 2010.
Hur Jung-Ho, "A study of Convergence Study Program Using Pico-Cricket" KSCI Vol.18 No.2, 2010.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.