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방향성 입자를 이용한 실시간 변형 및 파괴 시뮬레이션
Real-Time Simulation of Deformation and Fracture with Oriented Particles 원문보기

컴퓨터그래픽스학회논문지 = Journal of the Korea Computer Graphics Society, v.18 no.4, 2012년, pp.35 - 40  

원종원 (광운대학교) ,  최민규 (광운대학교)

초록
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컴퓨터 그래픽스 분야에서 변형 및 파괴 시뮬레이션은 매우 중요한 기법으로 영화 및 게임 등에서 그 응용 범위가 매우 넓다. 본 논문에서는 방향성 입자를 이용한 고체 시뮬레이션 기법[1]을 확장하여 과도한 변형에 의한 파괴 현상을 실시간에 안정적으로 근사할 수 있는 실용적인 기법을 제안한다. 제안된 기법은 방향성 입자 집합의 최적 회전을 엄밀히 계산함으로써 순수 신축을 정확히 얻을 수 있으며 이를 이용하여 파괴 현상을 손쉽게 정형화할 수 있다. 본 논문의 실험에서는 대규모 모델의 변형 및 파괴 시뮬레이션도 실시간에 수행되었다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Simulation of deformation and fracture is one of the most important physics-based techniques in film production and real-time applications such as computer games. This paper proposes a practical approach to real-time deformation and fracturing. We adopt solid simulation with oriented particles [1] t...

주제어

참고문헌 (12)

  1. M. Muller and N. Chentanez, "Solid simulation with oriented particles," ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2011), vol. 30, no. 4, pp. 92:1-92:9, 2011. 

  2. Z. Bao, J.-M. Hong, J. Teran, and R. Fedkiw, "Fracturing rigid materials," IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, vol. 13, no. 2, pp. 370-378, 2007. 

  3. G. Irving, J. Teran, and R. Fedkiw, "Invertible finite elements for robust simulation of large deformation," in Proc. ACM SIGGRAPH/Eurographics Symp. Computer Animation, 2004, pp. 131-140. 

  4. E. G. Parker and J. F. O'Brien, "Real-time deformation and fracture in a game environment," in Proc. ACM SIGGRAPH/ Eurographics Symp. Computer Animation, 2009, pp. 165-175. 

  5. N. Molino, Z. Bao, and R. Fedkiw, "A virtual node algorithm for changing mesh topology during simulation," ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2004), vol. 23, no. 3, pp. 385-392, 2004. 

  6. J. F. O'Brien, A. W. Bargteil, and J. K. Hodgins, "Graphical modeling and animation of ductile fracture," ACM Transactions on Graphics (Proc. ACM SIGGRAPH 2002), vol. 21, no. 3, pp. 291-294, 2002. 

  7. J. F. O'Brien and J. K. Hodgins, "Graphical modeling and animation of brittle fracture," Computer Graphics (Proc. ACM SIGGRAPH '99), vol. 33, no. 4, pp. 137-146, 1999. 

  8. M. Wicke, D. Ritchie, B. M. Klingner, S. Burke, J. R. Shewchuk, and J. F. O'Brien, "Dynamic local remeshing for elastoplastic simulation," ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2010), vol. 29, no. 4, pp. 49:1-49:11, 2010. 

  9. M. Muller, B. Heidelberger, M. Teschner, and M. Gross, "Meshless deformations based on shape matching," ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2005), vol. 24, no. 3, pp. 471-478, 2005. 

  10. A. R. Rivers and D. L. James, "Fastlsm: Fast lattice shape matching for robust real-time deformation," ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2007), vol. 26, no. 3, pp. 82:1-82:6, 2007. 

  11. J. Yu and G. Turk, "Reconstructing surfaces of particlebased fluids using anisotropic kernels," in Proc. ACM SIGGRAPH/ Eurographics Symp. Computer Animation, 2010, pp. 217-225. 

  12. S. Gottschalk, M. C. Lin, and D. Manocha, "Obbtree: A hierarchical structure for rapid interference detection," Computer Graphics (Proc. ACM SIGGRAPH '96), vol. 30, pp. 171-180, 1996. 

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