$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

조선에서 대량 맞춤화의 영향
Impact of Employing Mass Customization in Shipbuilding 원문보기

한국시뮬레이션학회논문지 = Journal of the Korea Society for Simulation, v.21 no.1, 2012년, pp.69 - 79  

권치명 (Dept. of MIS, Dong-A University) ,  임상규 (Dept. of ISE, Gyeongsang National University) ,  스톨치 (Dept. of ISE, University of Washington)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

대량 맞춤화 생산에서 목표 중 하나는 생산 비용이나 제품 인도 스케줄을 크게 변화시키지 않고 특정 고객의 요구를 만족시키는 생산을 달성하는 것이다. 조선 항공과 같은 대형 조립-생산 산업에서의 맞춤화는 이에 따른 부품이나 또는 부품의 중간조립품인 모듈의 변화를 가져오게 된다. 본 연구는 조선 분야에서의 사례 연구를 통하여 고객의 맞춤화에 따른 생산 스케줄의 변화가 선박 인도에 미치는 영향을 분석하고자 한다. 대단위 조립 생산에서 대량 맞춤화는 맞춤화의 요구 수준에 따라 엔지니어링 및 조립-생산 시간이 변화한다. 본 연구는 조선 산업에서 처음으로 대량 맞춤화를 수행하는 생산 방안을 제안하고 이론적조선 생산 과정을 간략히 기술한 시뮬레이션 모형을 통하여 다양한 수준에서의 대량 맞춤화가 선박 인도 일정에 어떠한 영향을 미치는가를 평가하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

One of the goals of mass customization is to permit changes in the product to meet specific customer requirements without substantially impacting the cost or delivery schedule. In large assembly manufacturing industries, such as shipbuilding and commercial airplane production, customization takes pl...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • , New Orleans, Louisiana, in 1985 (Bunch 1995). Although this study represents a somewhat outdated production process, it provides a solid foundation for analysis of potential changes resulting from customization decisions. It is still one of the most comprehensive published shipbuilding production planning studies and is thus chosen as the basis for this simulation study
  • The major objective of this simulation experiment is to investigate the impact of customization changes on the shipbuilding completion schedule. A certain level of customization at engineering and assembly may cause production delay so that the final ship delivery may not meet the original delivery schedule.
  • This approach is made effective by the support of the functional volume approach with parametric design rules. This paper has described how mass customization can be implemented in shipbuilding. To date, no studies have specifically presented this concept.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (11)

  1. Bunch, H., "Construction Planning and Manpower Schedules for the Single-Screw, Multi-Purpose Mobilization Ship, PD214 in Cooperation with Avondale Shipyard, Inc., New Orleans, Louisiana", Technical Report, Department of Naval Architecture and Marine Engineering, University of Michigan, Ann Arbor. 1995. 

  2. Burnett, G., Finke, D., Medeiros, D. and Traband, M., "Automating the Development of Shipyard Manufacturing Models", Proceedings of the 2008 Winter Simulation Conference, pp. 1761-1767, 2008. 

  3. He, D. W. and A. Kusiak, "Design an Assembly Line for Modular Products", Computers and Industrial Engineering, Vol. 34, No. 1, pp. 37-52, 1998. 

  4. Hyde, W.F., Improving Productivity by Classification and Coding and Data Base Standardization, Marcel Dekker, Inc., New York, 1981. 

  5. Lu, R. F., Asynchronous Stochastic Learning Curve Effects in a Large Scale Production System, Ph.D. Dissertation, Department of Industrial Engineering, University of Washington, 2008. 

  6. NSRP, Design for Production Manual, 1998. 

  7. NSRP, Project 99-21 Develop and Implement World Class U.S. Material Standards and Parametric Design Rules to Support Commercial and Naval Auxiliary Ship Construction, 2003. 

  8. Pritsker, A. and O'Reilly, J, Simulation with Visual SLAM and AweSim, John Wiley and Sons, New York, 2008. 

  9. Softley, J. and Schiller, T., "An Approach to Advanced Ship Design Using Parametric Design Templates", SNAME Transactions, Vol. 110, p. 255, 2002. 

  10. Storch, R. L., Lim, S. and Kwon, C., "Impact of Customization on Delivery Schedule", Journal of Ship Production and Design, Vol. 27, No. 4, pp. 186-193, 2011. 

  11. Wright, T. P., "Factors Affecting the Cost of Airplanes", Journal of Aeronautical Science, February: pp. 124-125, 1936. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로