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STCW 2010 마닐라 개정에 따른 필리핀 해운의 적용
The Philippine Merchant Marine in Consonance with STCW 2010 Manila Amendments 원문보기

海洋環境安全學會誌 = Journal of the Korean society of marine environment & safety, v.18 no.3 = no.50, 2012년, pp.243 - 252  

올랜도 디마이리그 (목포해양대학교) ,  정재용 (목포해양대학교)

초록
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이 연구는 2010 마닐라 개정을 적용한 필리핀 해기 교육 및 훈련의 STCW 78/95의 이행여부를 검토한다. 또한 각국의 해사환경, 해기교육의 구조와 질, 해기인적 자원의 효과에 대해 논한다. 2010 마닐라 회의에서 채택한 다양한 결의안 중에서, 이 논문에서는 훈련과 증명의 기준 및 기술과 역량 증진에 대해 강조한다. 이는 필리핀고등교육위원회(CHED)에 의해 위임된 기존의 교과과정과 해사훈련위원회(MTC)에 의해 향상된 STCW 훈련을 비교할 것이며, 다른 아시아 국가에서의 해기 훈련에 대해서도 비교 분석할 것이다. 해기교육기관의 자격과 평가에 대한 현재 해사 제도의 약점을 지적한다. 이 연구에서는 미래에 유능한 인적자원 개발 측면에서 상호 채택 가능한 평가기준이 필요하다고 결론짓고 있다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper reviews the implementation of the STCW 78/95 in the Philippine MET including the effects of the revised 2010 Manila Amendments. It discusses the country's maritime environment and the structures, quality of maritime education in the country and the effects on the maritime human resource. ...

주제어

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제안 방법

  • Like all HEIs in the country, the maritime institutions undergo strict evaluation by CHED which empowers the TPME to conduct the assessment. They use the STCW standards in evaluating the quality of maritime programs offered by the schools.

대상 데이터

  • They were mostly cabin crews, entertainers and in the restaurants but had also undergone the required STCW requirements for positions held. Ranked at the bottom were the PCC with 7,918 personnel and anchored by the gas carriers with 6,187 personnel(Fig. 2).
  • Topping the list of these deployments were the bulk carriers with 62,229 seafarers, closely followed by passenger ships. These figures on passenger vessels, however, were mostly non-maritime graduates.
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참고문헌 (10)

  1. Brubacher, J.(1978), Modern Philosophies of Education, pp. 155-159. 

  2. Commission of Higher Education(2000), CHED Memorandum Order, No. 13. pp. 1-2. 

  3. Commission of Higher Education Annual Report(2010). p. 5. 

  4. Dimailig, O. S., J. Y. Jeong and C. S. Kim(2010), Comparative Review of Marine Transportation Education between Korea and the Philippines, pp. 73-78. 

  5. European Maritime Safety Agency(2010), August 2010 Newsletter, pp. 12-13. 

  6. Inoue, K.(2007), Strategic Design of Future Maritime Education, pp. 49-61. 

  7. Maritime Safety Committee(2011), IMO, Training and Watchkeeping, Implementation of the 2010 Manila Amendments to the STCW Convention and Code and Future Terms of Reference of the STW Sub-Committee Report of the Working Group, pp. 1-5. 

  8. Maritime Safety Committee(2011), IMO, Training and Watchkeeping, Implementation of the 2010 Manila Amendments to the STCW Convention and Code and Future Terms of Reference of the STW Sub-Committee Report of the Working Group, Annex 1, pp. 1-2, Annex 2, pp. 1-3 and Annex 3, pp. 1-2. 

  9. Maritime Training Council(2011), Memorandum Orders, pp. 1-5. 

  10. Philippine Overseas Employment Agency(2010), Annual Report, p. 11. 

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