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클라우드 컴퓨팅 기술을 활용한 적응형 연구개발 프로젝트 관리 프로세스 설계 프레임워크
Adaptive Framework for Designing R&D Project Management Process Using Cloud Computing Technology 원문보기

한국전자거래학회지 = The Journal of Society for e-Business Studies, v.18 no.4, 2013년, pp.25 - 43  

신광섭 (Graduate School of Logistics, Incheon National University)

초록
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최근 글로벌 시장의 변화를 대표할만한 주요 키워드는 초연결(Hyper-Connection)과 지역적 세계화(Glocalization)으로 요약될 수 있다. 이러한 변화에 대응하고 경쟁 우위를 확보하기 위해서는 서비스 관리를 위한 표준화된 조직, 정책, 프로세스를 구축하는 것이 필요하다. 또한 서비스 관리 시스템은 연구개발 프로젝트 관리를 효과적으로 지원할 수 있어야만 한다. 본 연구에서는 클라우드 컴퓨팅 기술을 이용한 연구개발 프로젝트 관리 프로세스 설계를 위한 적응형 프레임워크와 시스템 구조를 제안한다. 이를 통해 전통적인 서비스 관리 기법이 가지는 한계점을 극복하고 시장의 요구에 빠르게 대응할 수 있을 것이다. 이와 함께 본 연구에서 제안하는 시스템을 통해서 국제 시장에서 경쟁우위를 확보함과 동시에 고객이 원하는 것 이상의 가치를 제공할 수 있을 것이다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Two of the most important changes in the global market can be represented with Hyper-connection and Glocalization. To cope with these changes and secure the competitive advantages, it is essential to develop the standard organization, policy, processes and criteria for service management. In additio...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • This new idea is reviewed in the concept design workshop which all branches participate in. This workshop will be held on the remote conference system that can share result of validating the proposed product concept. Before participating in the remote workshop, each local branch should validate the new product concept whether it is possible to produce or sell in the local branch by utilizing the validation tool presented by HQ.
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참고문헌 (18)

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