최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國海洋工學會誌 = Journal of ocean engineering and technology, v.28 no.5 = no.120, 2014년, pp.411 - 422
박두환 (부산대학교 조선해양공학과) , 박용준 (현대중공업 조선사업본부) , 박주신 (삼성중공업 구조연구소) , 김정현 (부산대학교 조선해양공학과) , 권병철 (부산대학교 조선해양공학과) , 이제명 (부산대학교 조선해양공학과)
A helideck is a very valuable offshore structure for the take-off and landing of a helicopter. In order to design a helideck, the design parameters and various loads defined by the regulations related to the design of a helideck should be applied. In this study, a risk analysis was performed based o...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
심해저 지역의 자원개발이 활발하게 추진되는 이유는? | 최근 에너지 수요 증가와 원유 가격의 상승에 따라 심해저 지역의 자원개발이 활발하게 추진되면서, 이를 위한 선박(FPSO, LNG선 등) 및 해양 구조물에 대한 수요가 크게 증대되고 있다. 이 선박과 구조물에 의한 개발은 천해에서 멀리 떨어진 먼바다 상에서 진행되고, 특수한 임무로 인해 한 장소에서 오랫동안 머무르는 경우가 많다. | |
심해저 지역의 자원개발이 활발하게 추진되면서 무엇에 대한 수요가 크게 증대되고 있는가? | 최근 에너지 수요 증가와 원유 가격의 상승에 따라 심해저 지역의 자원개발이 활발하게 추진되면서, 이를 위한 선박(FPSO, LNG선 등) 및 해양 구조물에 대한 수요가 크게 증대되고 있다. 이 선박과 구조물에 의한 개발은 천해에서 멀리 떨어진 먼바다 상에서 진행되고, 특수한 임무로 인해 한 장소에서 오랫동안 머무르는 경우가 많다. | |
필요 물자나 인력의 적절한 보급과 비상상황시 인명 구조를 위한 탈출구가 반드시 필요한 이유는? | 최근 에너지 수요 증가와 원유 가격의 상승에 따라 심해저 지역의 자원개발이 활발하게 추진되면서, 이를 위한 선박(FPSO, LNG선 등) 및 해양 구조물에 대한 수요가 크게 증대되고 있다. 이 선박과 구조물에 의한 개발은 천해에서 멀리 떨어진 먼바다 상에서 진행되고, 특수한 임무로 인해 한 장소에서 오랫동안 머무르는 경우가 많다. 따라서 필요 물자나 인력의 적절한 보급과 비상상황시 인명 구조를 위한 탈출구가 반드시 필요하며, 이를 위한 대표적인 수단으로 헬리콥터가 이용된다. |
American Bureau of Shipping (ABS), 2008. Helicopter Decks and Facilities(Helidk and Helidk(SRF)). [Online] (Updated February 2014) Available at: [Accessed April 2008].
Ahmad, A., Hassan, S.A., Ripin, A., Ali, M.W., Haron, S., 2013. A Risk-based Method for Determining Passive Fire Protection Adequacy. Fire Safety Journal, 58, 160-169.
Civil Aviation Authority (CAA), 2013. Standards for Offshore Helicopter Landing Areas. [Online] Available at: [Accessed January 2013].
Daryl. L., 2008. A First Course in the Finite Element Method. 4th Edition, Tompson Press, Boston.
Det Norske Veritas (DNV), 2001. Helicopter Decks. [Online] Available at: [Accessed March 2001].
Det Norske Veritas (DNV), 2011. Hull Structural Design, Ships with Length 100 metres and above. [Online] Available at: [Accessed July 2011].
DNV software, 2006. Naticus Release Document. [Online] Available at: [Accessed January 2006].
Fasanella, E.L., Boitnott, R.L., Lyle, K.H., Jackson, K.E., 2001. Full-scale Crash Test and Simulation of a Composite Helicopter. International Journal of Crashworthiness, 6(4), 485-498.
Hokstad, P., Jersin, E., Sten, T., 2001. A Risk Influence Model Applied to North Sea Helicopter Transport. Reliability Engineering and System Safety 74(3), 311-322.
Health & Safety Executive (HSE), 2001. Helideck structural requirements. [Online] Available at: [Accessed October 2001].
Hughes, K., Campbell, J., Vignjevic, R., 2008. Application of the finite element method to predict the crashworthy response of a metallic helicopter under floor structure onto water. International Journal of Impact Engineering, 35(5), 347-362.
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2003. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2001 data. [Online] Available at: [Accessed April 2003]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2004. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2002 data. [Online] Available at: [Accessed July 2004]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2005. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2003 data. [Online] Available at: [Accessed February 2005]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2006. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2004 data. [Online] Available at: [Accessed January 2006]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2007. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2005 data. [Online] Available at: [Accessed November 2007]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2007. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2006 data. [Online] Available at: [Accessed November 2007]
International Association of Oil & Gas Producers (OGP), 2009. Safety Performance of Helicopter Operation in the Oil & Gas Industry 2007 data. [Online] Available at: [Accessed August 2009]
MSC software, 2009. Patran 2008 r1-User's Guide. [Online] Available at: [Accessed September 2009]
Park, Y.J., 2014. Optimization of Deck-mounting Type Helideck Using F.E. Analysis. Master of Science Degree Thesis, Pusan National University.
Korte, J., 2003. Risk-based Emergency Decision Support. Reliability Engineering and System Safety, 82(3), 235-246
Sikorsky, 2010. Sikorsky S-92 Executive Transport Helicopter. [Online] Available at: [Accessed November 2010]
Storheim, M., Amdahl, J., 2014. Design of offshore structures against accidental ship collisions. Marine Structure, 37, 135-172.
Vaghefi, M., Bagheri, H., Mohebpour, S.R., 2013. Nonlinear Analysis of Offshore Helidecks Due to the Helicopter Emergency Landing Loads. Middle-East Journal of Scientific Research, 13(10), 1351-1358.
Vinnem, J. E., 2007. Offshore Risk Assessment. 2nd Edition, Springer, New Jersey.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.