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The objective of the present study is to analyze the results of the trial-test for the full-scale driving pump, which is arranged in the LCT (Large Cavitation Tunnel). Firstly, the reasons of selecting the final design pump are introduced in terms of the performance analysis in model tests. The tria...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문의 목적은 최종적으로 결정된 임펠러/스테이터 형상에 따라 실물(full-scale) 구동펌프는 제작하고 LCT에 설치하여 성능 시운전을 수행하고 그 결과를 분석하는 것이다
  • 우선 설계 단계에서 모형실험과 성능추정 결과를 바탕으로 예측하였던 펌프 소요마력 등을 언급하고, 최종 펌프(LP-11)가 선정된 배경을 소개하고자 한다
  • 최종적으로 설계 단계에서 추정된 결과와 실물펌프 성능시운전 결과의 차이를 언급하고, 그 차이가 어디에서 유발되었는지 그 원인을 분석하고자 한다.
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참고문헌 (7)

  1. Ahn, J.W. Kim, K.D. Kim, K.S. Lee, J.T. & Seol, H.S., 2008. Development of the Driving Pump for the Low Noise Large Cavitation Tunnel. Journal of Society of Naval Architects of Korea, 45(4), pp.370-378. 

  2. Ahn, J.W. Kim, K.S. Park, Y.H. Kim, K.Y. & Oh, H.W., 2005. Performance Analysis of a Mixed-Flow Pump for Waterjet Propulsion. Journal of Ship and Ocean Technology, 9(2), pp.11-20. 

  3. Arndt, R.E.A. Mohensi, O. & Song, C.C.S., 2007. Hydrodynamics design of the low noise large cavitation tunnel, final report. Minnesota: University of Minnesota. 

  4. Friesch, J., 1991. HYKAT, The new cavitation test facility of hamburg ship model basin. International Symposium on Hydro- and Aerodynamics in Marine Engineering: HADMAR ’91, Varna, Bulgaria, 28-30 Octorber 1991. 

  5. Kim, K.S. & Ahn, J.W., 2006. Construction of the low noise large cavitation tunnel (2nd Year Report), KRISO Report, Report No. UCG01260-06049. Deajeon: KRISO. 

  6. Miyagawa, K. & Sato, R., 2003. Development of a low noise pump by new design concept. Proceedings of FEDSM’03, FEDSM2003-45306, Hawaii, USA, 6-10 July 2003. 

  7. Wilson, M.B. & Etter, R.J., 1992. Hydrodynamic and hydroacoustic characteristics of the new david taylor model basin large cavitation channel. Proceedings of the 2nd international Symposium on Propellers and Cavitation, Hangzhou, China, 1-4 September 1992, pp.305-311. 

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