최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한토목학회논문집 = Journal of the Korean Society of Civil Engineers, v.35 no.4, 2015년, pp.907 - 920
김기형 (한양대학교 도시대학원) , 이주형 (한양대학교 도시대학원)
By increase owning vehicle, infrastructure that accept vehicle is very poor on present that People's commuting is rapidly change to vehicle-use-form in metropolitan area. Although Transportation demand management is enforced, traffic is heavy but studies lake in internal and external. This study sel...
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
서울시의 특징은? | 서울시는 대한민국의 수도로써 약 1000만 명이 거주하며 수도권 지역에서 인구가 출·퇴근 및 여가 등으로 서울로 유입되고 있다. 이는 우리나라의 주요 업무지구와 여가활동을 위한 시설들이 서울 도심에 자리 잡고 있다는 것을 뜻한다. | |
교통수요관리를 통한 교통문제의 해소방안으로 무엇이 시행되고 있는가? | 현재 교통수요관리를 통한 교통문제의 해소방안으로 교통서비스를 공급하는 방안과 규제 조절을 중심으로 하는 방안이 시행되고 있다. 규제조절 방안의 경우 서비스 중심으로 시행되는 제도이므로 단기나 중기에 적합한 방안으로써 주로 요금정책이나, 통행제한 등의 정책이며, 교통서비스공급 방안은 장기적인 정책으로 주로 시설의 설치가 주를 이루고 있다. | |
AHP분석 기법을 통하여 사회적으로 안정된 정책을 시행하며, 시행효과가 낮은 정책에 대해서는 더 나은 정책이 될 수 있도록 수정 보완 할 필요가 있는데 본 논문에서 제시한 방법은 무엇인가? | 따라서 본 연구에서는 AHP분석 기법을 통하여 현재 국내‧외에서 시행되고 있는 교통수요관리 정책을 쌍대 비교하여 그 비교우위를 정하고 시행효과가 높은 분야를 더욱 장려하여 사회적으로 안정된 정책을 시행하며, 시행효과가 낮은 정책에 대해서는 더 나은 정책이 될 수 있도록 수정 보완 할 필요가 있다. 그러기 위해 교통수요관리 정책의 주요지표별 지수를 산정함으로서 현재의 현황을 분석하고 앞으로의 교통수요정책 방향을 정립하여 향후 교통여건개선에 활용하고자 한다. 또한, 장래 다양한 TDM 정책으로 집중 육성할 중점분야를 선별하여 고도화, 활성화, 보완하고자 한다. |
An, K. J. et al. (2012). "The effectiveness of road pricing policy in seoul and its future development." The Seoul Institute, 2012- PR-32, p. 171.
Busan Development Institute (2007). Public transportation exclusive use district execution plan in Busan (in Korean).
Civil Society (2009). Effect Analysis and Utilization of the domestic car HOT operations.
Economic development of researchers (2004). Gyeonggi Province Traffic Demand Management Study.
Gwangju univ. graduate school of industry (2004). Study of Parking improvement in Center of Gwangju's.
Han, S. Y. "A comparative analysis on transfer effects to public transit by regulatory and incentive systems - Using Market Segmentation Method with SP Data." Journal of Regulation Studies, Vol. 16, No. 1.
Kim, I. K., Hwang, K. Y. and Eom, J. K. (1999). "Building a TDM impact analysis system for the introduction of short-term congestion management program in seoul." Journal of Korean Society of Transportation, Vol. 17, No. 1. pp. 173-185.
Korea Highway Traffic Association (2004). domestic and international trends and introducing BRT plan.
Korea Research Institute for Human Settlements (2003). Lesson of congestion fee in London.
Lee, B. S. and Lee, U. S. (1996). "The impact of the traffic demand management policies across the different income classes in seoul." Journal of Korean Society of Transportation, Vol. 14, No. 1. pp. 7-27.
Seoul City Transportation Headquarters (2007). Transportation Statistics (in Korean).
Seoul Development Institute (1993). Transportation demand management (in Korean).
Seoul Development Institute (1994). Transport demand management in Theory and Reality (in Korean).
Seoul Development Institute (2005). Academic research about the collection of congestion charges (in Korean).
Seoul Development Institute (2007). Seoul Transportation Management Strategies (in Korean).
Seoul government development researcher (2007). Seoul traffic need management progress plan for vehicle reduction (in Korean).
Seoul government development researcher (2007). Seoul traffic need management progress plan for vehicle reduction (in Korean).
Seoul government development researcher (2007). Seoul traffic need management progress plan for vehicle reduction (in Korean).
Seoul policy focus (2006). Evaluation and Prospect of a new transportation system, Seoul, Korea.
Seoul (2001). Appraisal of Appling Ceiling for the parking lot and improvement plan (in Korean).
Society of Transportation (1994). Transportation demand management issues to overcome (in Korean).
Society of Transportation (1999). Effects of short-term traffic demand management measures to build analytical models (in Korean).
Society of Transportation (2006). Congestion pricing for improvement of political acceptance (in Korean).
Song, H. S. and Sung, H. G. (2010). "A study on establishing direction of metropolitan transportation police using the AHP method." Journal of Korean Planning Association, Vol. 45, No. 1. pp. 171-184.
The Korea Transport Institute (2008). Daegu - gyeongsan axis BIS for deploying the effect assessment (in Korean).
The Metropolitan Seoul headquarters (2006). Transportation Statistics (in Korean).
Transport and Maritime Affairs (2006). Demand analysis of parking basic unit (in Korean).
Transport and Maritime Affairs (2007). Metro area develop implementation plans and Metropolitan Transport Research (in Korean).
Transport and Maritime Affairs (2007). Road traffic service manuals (in Korean).
Transport and Maritime Affairs (2008). Sustainable transport and logistics development (in Korean).
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.