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심해저 광물자원 양광시스템 실증 시험을 위한 위험도 기반 선상 설비 설계
Risk-based Design of On-board Facility for Lifting System Field Test of Deep-sea Mining System 원문보기

韓國海洋工學會誌 = Journal of ocean engineering and technology, v.30 no.6, 2016년, pp.526 - 534  

조수길 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  박상현 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  오재원 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  민천홍 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  김성순 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  김형우 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  여태경 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  정정열 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터) ,  배재일 (유연이앤이) ,  홍섭 (선박해양플랜트 연구소 해양플랜트산업기술센터)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study had the goal of designing onboard structures for a pre-pilot mining test (PPMT), which is required for the commercialization of the deep-sea mining industry. This PPMT is planned to validate the performance of a hydraulic lifting system and verify the concept of operating through a moon-p...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구는 파일럿 양광시스템의 예비파일럿 성능 실증 시험을 위한 선상 설비의 설계가 목적이다. 양광시스템 성능 실증 시험을 위한 선상 설비는 기존 오일 시추를 위한 해양플랜트 장비와는 운용 목적, 단괴 처리 방법 등에 차이가 있다.
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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
심해저 망간단괴 채광시스템은 어떻게 구분되는가? 심해저 망간단괴 채광시스템은 개념적으로 심해에 부존하는 망간단괴를 집광하는 집광시스템과 집광된 망간단괴를 선상까지 끌어올리는 양광시스템으로 구분된다(Hong et al., 2007).
양광시스템 성능 실증 시험의 목표는? 양광시스템 성능 실증 시험의 목표는 2,000m 수심의 망간단괴를 양광펌프가 관손실을 이겨내고 수상으로 양정할 수 있는가를 실험하는 것이다. 하지만 실험 비용의 한계로 양광관을 수심 2,000m까지 설치하는 것은 불가능하였다.
양광관을 수심 2,000m까지 설치하는 방법의 불가능은 어떻게 해결하였는가? 하지만 실험 비용의 한계로 양광관을 수심 2,000m까지 설치하는 것은 불가능하였다. 따라서 양광펌프의 작동수심인 500m에 맞추어 양광시스템을 설치하고 수심 2,000m 대비 양광관 축소에 의해 발생하는 펌프의 양정 문제는 Fig. 2와 같이 양광관 하단 흡입부에 밸브를 설치하여 관손실 발생을 모사함으로써 해결하였다.
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참고문헌 (11)

  1. Chi, S.B., Hong, S., 2014. Development of Polymetallic Nodules in the NE Equatorial Pacific: Past, Present and Future. Ocean and Polar Research, 36(4), 367-371. 

  2. Engelmann, H.E., 1978. Vertical Hydraulic Lifting of Large-Size Particles - A Contribution to Marine Mining. OTC 3173 the 10th Annual Offshore Technology Conference. 

  3. Hong, S., Kim, H.W., Choi, J.S., Yeu, T.K., 2006. Total Dynamic Analysis of Deep-seabed Integrated Mining System. Proceedings of Conference of KSOE, Busan, 311-314. 

  4. Hong, S., Choi, J.S., Kim H.W., Yeu, T.K., Park, S.J., Lee, T.H., Yoo, J.Hun., Jung, JJ., 2007. Development of a Self-Propelled Test Collector for Deep-Seabed Manganese Nodules. Proceedings of The Seventh ISOPE Ocean Mining Symposium, Lisbon, Portugal. 

  5. Hong, S., 2010a. World Market and Opportunities in the Coming Decade. 2010 SMM Workshop, Offshore - Deep Sea Mining Dialogue. 

  6. Hong, S., 2010b. Development Outlook of Marine Mineral Resources. Proceedings of Conference of KSOE, Mokpo, 247-250. 

  7. Ku, N.K., Hwang, J.H., Lee, J.C., Lee, K.Y., 2014. Optimal Module Layout for a Generic Offshore LNG Liquefaction Process of LNG-FPSO. Ships and Offshore Structures, 9(3), 311-332. 

  8. Park, S.J., Yeu, T.K., Yoon, S.M., Kim, D.W., Hong, S., Kim, H.W., Lee, C.H., Lee, K.M., Kim, S.B., 2010. Inshore Test of MineRo for Driving Property Analysis. Proceedings of Conference of KSOE, Mokpo, 251-254. 

  9. Shafiee, M., Fateme, D., 2014. An FMEA-Based Risk Assessment Approach for Wind Turbine System: A Comparative Study of Onshore and Offshore. Energies, 7(2), 619-642; doi:10.3390/en7020619. 

  10. Yeu, T.K., Yoon, S.M., Park, S.J., Hong, S., Kim, H.W., Lee, C.H., Choi, J.S., Sung, K.Y., 2012. Study on Path Tracking Approach for Underwater Mining Robot. 2012 OCEANS. 

  11. Yeu, T.K., Yoon, S.M., Hong, S., Kim, J.H., Kim, H.W., Choi, J.S., Min, C.H., 2013. Operating System of KIOST Pilot Mining Robot in Inshore Test. the 10th ISOPE Ocean Mining and Gas Hydrates Symposium, 265-268. 

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