최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국도로학회논문집 = International journal of highway engineering, v.18 no.6 = no.80, 2016년, pp.11 - 24
OBJECTIVES : This study aims to review a plan to reduce the shoulder width of a deformed round-trip two-lane highway with low traffic volume. METHODS : Installation of a passing lane on a round-trip two-lane (one-way one-lane) highway, and reduction of a shoulder for a round-trip four-lane highway. ...
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
편도 1차로 고속도로의 속도제한은? | ① 편도 1차로 고속도로 최고속도 80km/h, 최저속도 50km/h | |
고속도로 건설비용 부족으로 인해 건설된 2차로 고속도로의 예는? | 1970년대 우리나라는 고속도로 건설비용 부족으로 차관을 도입하여 대부분 2차로 고속도로를 건설하였다. 그 대표적인 고속도로가 호남고속도로 대전~순천, 88고속도로 담양~동고령, 중앙고속도로 대구~안동, 제천~원주, 홍천~춘천, 영동고속도로 신갈~강릉, 동해고속도로 동해~죽현, 남해고속도로 순천~부산간 고속도로가 건설 당시 왕복 2차로로 건설되어 5~29년 동안 운영된 후 2015년 말 88고속도로 담양~성산간을 왕복4차로 이상으로 확장 개통함으로써 우리나라는 왕복 2차로 고속도로가 완전히 사라졌다. | |
고속도로의 원활한 소통을 위해 경찰청장이 필요하다고 인정되는 경우 지정할 수 있는 속도제한은? | ③ 고속도로의 원활한 소통을 위하여 경찰청장이 필요하다고 인정되는 경우 최고속도 120km/h, 최저속도 50km/h로 지정할 수 있다. |
AASHTO, Highway Safety Manual.
Ben-Bassat, T., D. Shinar(2011)", Effect of shoulder width, guardrail and roadway geometry on driver perception and behavior", Accident Analysis & Prevention Vol.43 Issue 6,pp.2142-2152.
DFT (British road facility regulation).
European Commission, "Getting initial safety design Principles right".
FHWA(1994)", TruckAccident Models", FHWA-RD-94-022.
FHWA(2007), "Mitigation Strategies for Design Exception", FHWA-SA-07-011.
Hauer E.(1999), Safety and the choice of degree of curve, Transportation Research Record Issue:1665 IHT Institution of highways and tranportation(1990a) Guidelines for Accident Reduction and Prevention. International edition, London Jorgensen National Cooperative Highway Research Program Report No. 197, Transportation Research Board.
IHT Institution of highways and transportation(19910a) Guidelines for Accident Reduction and Prevention. International edition, London.
International Symposium on expressway-Geometric Design Practices.
Japanese road structure ordinance.
KDI(2008), Standard guideline for preliminary feasibility survey of the road and railroad sector business(5th Ed.).
KRC(2007.12), A study on design hour factors for calculation of the proper number of cars.
Lewis-Evans, Ben, Samuel G.Charlton (2006), "Explicit and implicit processes in behavioral adaption to road width", Accident Analysis & Prevention Vol.38,Iss.3,pp.610-617.
M.H.Park(2014)", A study on the effect(limit effect) of geometrical structures on traffic accidents on expressways", Journal of KTS, Vol.32, No.1.
MLTM(2009), Rules regarding the structural and facility criterion for roads.
MLTM(2009), Guideline for evaluation of traffic facility investment, 3rd Rev.
MLTM(2013), Expressway capacity manual .
Motorway Act (2011.05.24. Rev.).
RAS (German road facility regulation).
Road laws (2011.4.12.).
Road traffic laws (2011.06.08. Rev.).
Road plan guideline (2009, KSCE).
Strathman,J.G.,K.J.Dueker,J. Zhang, and T.Williams(2001). Analysis of Design Attributes and Crashes on the Oregon Highway System. Report No.FHWA-OR-RD-02-01. Portland State University.
Toll Road Act (2009.12.29 Rev.).
TTI(2006), "Criteria for Design Speed Facilities", FHWA/TX-07/0-5544-1.
TTI(2006)", Roadway Safety Design Synthesis".FHWA/TX-05/0-4703-PI.
Zegeer,C.V.,Mayes, J. and Deen, R.(1981) Effect of lane and shoulder width on accident reduction.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.