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철도차량과 궤도의 상호작용에 따른 궤도침하와 동적거동의 시뮬레이션모델 및 횡방향 궤도틀림 원문보기

철도저널 = Railway journal, v.19 no.1, 2016년, pp.98 - 109  

서사범 ((주)서현기술단)

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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
철도 인프라스트럭처 예산의 대부분은 어디에 쓰이는가? 철도 인프라스트럭처 예산의 대부분은 유지보수에 사용된다. 오늘날은 열차속도와 용량이 증가됨에 따라 선로점유시간이 감소되고 유지보수 활동의 시간대가 크게 제한되어져가고 있다.
레일의 진동거동을 시뮬레이트하는 방법은 어떤 것이 있는가? 대부분의 공간영역 궤도연구는 무한의 Euler-Bernoulli와 Timoshenko 보 모델에 의거한다. 레일의 진동거동을 시뮬레이트하는 방법에는 일반적으로 두 가지 방법, 즉 유한요소분석(FEA)과 진동모드방법(Vibration modal method)이 있다. 진동모드방법은 자유도(DOF) 의 수, 따라서 계산시간을 효과적으로 줄이는 반면에 FEA는 궤도시스템의 비선형인자를 다루기에 더 좋다.
본문에서 언급된 차량동역학패키지의 한계점은 무엇인가? 이들 차량동역학패키지는 궤도검측 차(TRC)로 얻은 궤도선형데이터를 사용할 수 있다. 그러나 이 툴은 궤도층의 재하를 시뮬레이트 하거나 수직과 횡방향 궤도강성의 전형적인 변화를 용이하게 고려할 수 없다. 게다가, 이들 소프트 웨어시스템은 다층(multiple layer)궤도모델 및 인접 차축 아래 궤도요소들 간의 상대적인 힘 연결을 고려하지 않는다.
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참고문헌 (16)

  1. Christiansen, Lasse Engbo, and Hans True. "On the dynamics of railway vehicles on tracks with lateral irregularities." 12th Miniconference on Vehicle System Dynamics, Identification and Anomalies. 2012. 

  2. Duda, Slawomir. "Simulation of railway vehicle motion on the straight track." Journal of KONES 17, 2010. 

  3. Dahlberg, Tore. "Railway track settlements-a literature review." Report for the EU project SUPERTRACK. Division of Solid Mechanics, IKP. Linkoping University. Linkoping. sweden, 2003. 

  4. Holtzendorff, Kira, and Ulf Gerstberger. "Predicting Settlements of Ballasted Tracks due to Voided Sleepers." WCRR, Koeln, Nov 25, 2001. 

  5. Puzavac, Leposava, Zdenka Popovic, and Luka Lazarevic. "Influence of track stiffness on track behaviour under vertical load." PROMET-Traffic & Transportation, 2012. 

  6. Shi, Xiaoyi. Prediction of permanent deformation in railway track. Diss. School of Civil Engineering, the University of Nottingham, UK, 2009. 

  7. Ferreira, Luis, and Martin H. Murray. "Modelling rail track deterioration and maintenance: current practices and future needs." Transport Reviews, 1997. 

  8. Salim, Md Wadud. Deformation and degradation aspects of ballast and constitutive modelling under cyclic loading. Diss. Faculty of Engineering, University of Wollongong, 2004. 

  9. Nguyen Gia, Khanh, Jose Maria Goicolea Ruigomez, and Felipe Gabaldon Castillo. "Dynamic effect of high speed railway traffic loads on the ballast track settlement", 2011. 

  10. Suiker, Akke Simon Johanna. The Mechanical Behaviour of Ballasted Railroad Tracks. TU Delft, Delft University of Technology, 2002. 

  11. Sun, Yan Quan, and Manicka Dhanasekar. "A dynamic model for the vertical interaction of the rail track and wagon system." International Journal of Solids and Structures, 2002. 

  12. Le Pen, Louis. Track behaviour: The importance of the sleeper to ballast interface. Diss. University of Southampton, 2008. 

  13. Esveld, Coenraad. "Improved knowledge of CWR track." Interactive Conference on Cost Effectiveness and Safety Aspects of Railway Track, UIC/ERRI, 1998. 

  14. Kish, Andrew, and Gopal Samavedam. "Risk analysis based CWR track buckling safety evaluation", 2001. 

  15. Kish, Andrew, Gopal Samavedam, and D. N. Wormley. New track shift safety limits for high-speed rail applications. John A. Volpe National Transportation Systems Center, 2007. 

  16. 서사범 : 개정3판 선로공학(궤도역학, 궤도재료, 궤도의 설계와 관리, 보안.운전, 소음.진동), 도서출판BG 북 갤러리, 2012.8. (ISBN 978-89-6945-037-1 93530) 

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