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적외선 시스템을 이용한 경사 지역에서 열차 운행 속도 제어
Train Speed Control in Slope Area Using Infrared System 원문보기

한국전자통신학회 논문지 = The Journal of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, v.11 no.6, 2016년, pp.635 - 644  

아흐마드 수기아나 (광운대학교) ,  물요 사뇨토 ,  파르위토 ,  야나르디안 악리얀토 ,  이기서 (철도신호사업연구조합) ,  최익 (광운대학교)

초록
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열차 속도 제어는 운영 트랙에서 안전 운동을 구축하기 위한 열차 보호의 중요한 일부분이다. 경사진 면적과 같은 열차를 보호하는 데 필요한 트랙의 특수한 조건이 있다. 더욱이 반달리즘 문제를 가진 개도국에서 특수한 조건은 트랙 사이드의 장비를 최소화하기 위한 설치가 요구된다. 더욱이 열대 국가에서 트랙 사이드는 수질에서 트랙 사이드 장비의 성능에 영향을 줄 것으로 보인다. 이러한 문제를 해결하기 위하여 적외선 시스템을 이용하여 경사진 면적에 대하여 열차 속도 제어를 제안한다. 전주 배열의 설치에 의해 이 시스템은 보다 적은 도전, 경제적인 민감성, 트랙 사이드의 장비의 최소 설치와 강우 환경에서 신뢰성을 제공한다. 본 논문은 경사진 면적에서 성능 평가를 측정하고 열차 속도를 제어하는데 중점을 준다. 제안한 열차 속도 제어 시스템은 시간 당 약 20km의 제어속도와 최대 3.6%의 경사진 면적에서 속도 제어와 감시가 가능하다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Train speed control is a vital part of train protection to build safe movement at an operation track. There is a special condition of track that needs more attention to protect the train, for example in slope area. Moreover, in developing country with vandalism problem, it requires to install minima...

주제어

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제안 방법

  • In this study, the infrared communication system uses the SIR data communication to cover trackside to train communication. For additional transmitted data more than 115.
  • In this works, the train speed control on slope area using infrared system was proposed and the performance of the system was investigated. The beam angle of the transmitter is a 19.

대상 데이터

  • 1% at S1-1 position. The Garuntang station is located 5.76 km from Tanjung Karang station.
  • The onboard equipment consists of an infrared receiver (Rx), a combiner, a controller, a braking unit, a logger, and power supply. The composition of the onboard equipment is shown in Figure 1.
  • Using the CC202 series locomotive including 47 cars on the Garuntang line, the system was investigated and the speed in the slope area was controlled successfully as shown on the Table 4 and Table 5. In Indonesia, the train has to be stopped in front of the home signal when the home signal is red and the distant signal is yellow [15].
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참고문헌 (18)

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  15. Operational Regulation Team of Indonesian Railway Company, Operational regulation 3 in Indonesia, 2010. 

  16. Indonesian Railway Company, Graph of Train Traffic in Indonesia, 2015. 

  17. S. Williams, "IrDA: Past, Present and Future," IEEE Personal Communications, vol. 7 no.1, 2000, pp. 11-19. 

  18. V. Vitsas, O. Barker, and A. C. Boucouvalas, "IrDA infrared wireless communications: protocol throughput optimization," IEEE Wireless Communications, vol. 10 issue 2, 2003, pp. 22-29. 

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