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NTIS 바로가기Journal of the Institute of Electronics and Information Engineers = 전자공학회논문지, v.53 no.9 = no.466, 2016년, pp.38 - 45
김정태 (한국철도기술연구원) , 황환웅 (서울과학기술대학교 전기정보공학과) , 이강원 (한국철도기술연구원) , 윤지훈 (서울과학기술대학교 전기정보공학과)
For higher efficiency and reliability of railroad trains with many electronic sensors and actuators, a distributed control system with which electronic components communicate with each other in a distributed manner via a data network is considered. This paper considers Ethernet-based Train Communica...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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TCN의 구성은? | [2] 이를 통해 보다 높은 전송 대역폭과 효율성뿐만 아니라, 자유로운 토폴로지 구성이 가능하게 되었다. 이더넷 기반의 TCN은 백본 네트워크(Ethernet train backbone)[3]와 여기에 연결되는 하위 네트워크(Ethernet consist network)[4]들로 구성된다. TCN의 성능 및 구축 비용은 이 둘의 복합으로 구성되는 망 토폴로지에 의해 결정되므로, 철도 차량의 요구 사항을 만족시키는 TCN 토폴로지 구성에 대한 연구가 필요하다. | |
무인 주행의 원할한 데이터 교환을 위해 무엇이 필요한가? | 즉, 중앙 제어장치로 모든 데이터 트래픽이 집중되기 때문에, 중앙 장치에 장애가 발생할 경우 차량의 주행이 어려울 수 있다. 따라서, 장치들 간에 데이터를 직접적으로 교환하고 동작하는 형태로 운행 기능이 분산되어 수행되는 분산형 시스템이 고려될 필요가 있다. | |
현대의 철도 차량의 통신 방식에는 무엇이 있는가? | 현대의 철도 차량은 수많은 전자식 센서와 제어장치를 내장하고 있고, 이들 간의 데이터 교환을 위해 UART, CAN, MVB(Multifunction Vehicle Bus) 또는 TCN(Train Communication Network)[1]등의 다양한 통신 방식을 통해 상호 연결을 구현한다. 이러한 연결 환경은 철도 차량이 무인화될 경우 더욱 고도화되어야 한다. |
IEC 61375-2-1 Electronic railway equipment-Train Communication Network (TCN)-Wire Train Bus, Jun. 21. 2012.
IEC 61375-1 Ed.3: Electronic railway equipment-Train communication network-Part1: TCN-Train Communication Network General Architecture, Jun. 21. 2012.
IEC 61375-2-5 Ed.1: Electronic railway equipment-Train Communication Network-Part 2-5: ETB-Ethernet Train Backbone, Feb. 2015.
IEC 61375-3-4 Ed.1: Electronic railway equipment-Train bus-Part 3-4: ECN-Ethernet Consist Network, May 2014.
Joonkyo Kim et al., "Configuration of Variable Network Topology for Train Sequence Coupling based on IEC-61375 TCN," Journal of the Korean Society for Railway, pp. 88-93, Nov. 2013.
Cetinkaya, Egemen K et al., "Modelling communication network challenges for future internet resilience, survivability, and disruption tolerance: A simulation-based approach," Telecommunication Systems, 52.2, pp. 751-766, 2013.
Jeongwoo Jeon et al., "TCN Analyzer for Korea High Speed Railway," Journal of the Institute of Electronics and Information Engineers, pp. 480-482, Jul. 1999.
Chang-Hee Cho et al., "Design of the train network simulator based on train communication network," IEEE International Symposium on Industrial Electronics, Vol. 1. pp. 343-347, Jun. 2001.
Kamata, Keiichi et al., "T-Ethernet: The next international standard candidate for train communication network." World Congress on Railway Research, May 2008.
Hwanwoong Hwang et al., "Analysis of Network Topology for Distributed Control System in Railroad Trains," Journal of the Institute of Electronics and Information Engineers, Vol. 52. No. 10, pp. 1741-1749, Oct. 2015.
Jungtai Kim et al., "Study on the Optimization of Hybrid Network Topology for Railway Cars," Journal of the Institute of Electronics and Information Engineers Vol. 53. No. 4, pp. 27-34, 2016.
http://trainpages.blogspot.kr/2015/04/portland-union-station.html
Kwangwon Lee et al, "Annual Report of Development of Distributed and Dispersed Complex Control System for Multi-articulated Vehicle," Korea Railroad Research Institute, 2015.
http://www.smh.com.au/nsw/sydneys-trams-tobe-the-worlds-longest-20141203-11ztba.html
http://www.globalrailnews.com/2014/12/05/sydney-to-operate-worlds-longest-trams/
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