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NTIS 바로가기大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.54 no.2, 2017년, pp.143 - 150
장철호 (현대중공업(주) FLNG FEED팀) , 이주성 (울산대학교 조선해양공학부)
Previous methods to evaluate the risk of dropped objects rely on personnel experience of the engineer or operator without analyzed data. However analyzing historical statistic data is the best approach to find the safest operation route and to achieve more reasonable and reliable calculation results...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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크레인으로 인한 위험은 무엇이 있는가? | 크레인을 사용 횟수가 많아질수록 이로 인한 사고의 위험은 증가하게 된다. 크레인으로 중량물 이동시 낙하물 사고는 경미한 선체 손상에서부터 크게는 침수 그리고 작업선의 침몰로 이어질 수도 있다. 지금까지의 위험성 평가는 주로 크레인 작업자의 경험을 바탕으로 이뤄져 왔다. | |
하물로 인한 장비와 배관 파괴는 어떤 위험을 초래할 수 있는가? | 해상 작업선에서 선체 붕괴 및 인명 손상의 주요 위험 인자를 나열해 보면 Table 3과 같다. 낙하물로 인한 장비와 배관 파괴는 탄화수소(hydrocarbon) 가스 방출과 폭발 그리고 선각 파괴에 따른 붕괴 및 침수로 이어져 작업자의 치명적인 부상과 사망을 야기할 수 있다. | |
해양 작업선에서 발생하는 사고 빈도가 증가하는 원인은 무엇인가? | 1에 보는 바와 같이 지속적으로 증가하는 추세이다. 그 주요 원인으로 원유 수요 증가로 인한 많 은 해양 작업선의 건조, 기술 개발에 의한 해양 작업선의 수명연장과 작업 횟수의 증가, 선박 노후화 그리고 심해와 극지방에서의 열악한 작업 환경 증가 등을 들 수 있다 (DNV GL, 2014). |
Alessandro, M., 2000. A probabilistic methodology for the assessment of safety from dropped loads in offshore engineering. Risk Aanalysis, 20(3), pp.327-337.
DNV GL, 2014. The worldwide offshore accident databank(WORD)-Rev 4. DNV GL: Hovik, Norway.
International Association of Oil & Gas Producers(OGP), 2010. Risk assessment data directory. Mechanical lifting failure, Report No 434-8. London, UK: OGP.
Jan, E.V., 2007. Offshore risk assessment: Principles, modeling and applications of QRA studies. Springer: London, UK.
Norman, J., 2012. Structural impact. Cambridge University Press: New York, USA.
Norsok Standard, 2001. Risk and emergency preparedness analysis, Z-013. Lysaker, Norway.
Norsok Standard, 2013. Design of steel structures, N-004. Lysaker, Norway.
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