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컨설팅사 브랜드인지도가 미치는 효과에 관한 연구
A Study on the Effect of Branding of Consulting Company 원문보기

한국융합학회논문지 = Journal of the Korea Convergence Society, v.9 no.4, 2018년, pp.241 - 249  

최용국 (한성대학교 스마트융합컨설팅학과) ,  김정렬 (한성대학교 경제학과) ,  김상봉 (한성대학교 경제학과)

초록
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본 연구는 컨설팅이 수행된 기업을 대상으로 컨설팅사 전문성이 컨설팅 만족도에 미치는 영향에 대하여 연구해보고자 하였으며, 컨설팅사의 브랜드 인지도가 컨설팅 만족도에 조절력을 보여 차별화된 컨설팅 만족도를 달성하는 것에 대해 알아보고자 하였다. 연구를 요약하면 컨설팅을 수행하며 해당 분야에 대한 전문성을 가진 컨설팅사는 컨설팅 만족도에 긍정적인 영향을 미치며 브랜드 인지도가 높을수록 컨설팅 만족도에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 브랜드 인지도가 높을수록 신뢰도가 형성되어 컨설팅 만족도에 긍정적인 영향을 미친다는 것을 확인하였고, 컨설턴트를 포함한 컨설팅사는 수행하려고 하는 분야에 대한 전문적인 역량을 향상시켜야 함을 시사하고 있다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to investigate the effect of consulting firm's professional consulting satisfaction on consulting satisfaction. The purpose of this study is to investigate the effect of consulting firm's brand awareness on consulting satisfaction. The results of this study suggest that ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • However, in this study, The purpose of this study is to examine the correlation between consulting firm's professionalism and consulting satisfaction by setting the control variable as to what kind of control the brand awareness of consulting company is.
  • In this study, we surveyed the preference of service recipient about the attributes and attributes level of consulting firm’s expertise and the effect on the satisfaction of consulting service.
  • The purpose of this study is to analyze the effect of consulting firm's professionalism on consulting satisfaction.
  • The purpose of this study is to examine whether consulting firm’s professionalism affects consulting satisfaction and to test whether brand awareness has impact on consulting firm’s satisfaction on consulting satisfaction by statistical method.
  • The purpose of this study is to investigate the effect of consulting firm's expertise on consulting satisfaction and the role of brand awareness as an empirical study.

가설 설정

  • If the consulting work does not result in success, the enterprise may become bankrupt. In this study, we investigate what part of the firm chooses a consulting company, whether the final result achieved the expected satisfaction, whether the consulting firm was considering brand recognition, I want to know.
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참고문헌 (25)

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