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NTIS 바로가기한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.19 no.1, 2019년, pp.85 - 94
이윤임 (유한대학교 스마트앱콘텐츠학과) , 이대웅 (상명대학교 ICT융합대학 게임학과)
This paper aims to improve teaching methods for changing the game-related department and game quality management classes of A university from theoretical to practical classes. The main goal is to design and develop a game play analysis system. The design and development of the game play analysis sys...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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구글드라이브란? | 업무 내용을 공유하기 위해서 사용하는 툴로 구글드라이브가 있다[4]. 아직 개발 업무에 필요한 툴을 구축하기 전에 활용할 수 있어서 스타트업 기업에서 활용하는 예를 볼 수 있다. | |
학생들이 개발 툴을 활용하는 것이 좋은 이유는? | 규모가 큰 회사에서는 서비스를 할 때 툴을 사용하는 경우가 있지만 작은 회사들에서는 오피스의 엑셀을 사용해 업무를 처리 하는 경우도 있다. 학생들이 업무를 쉽게 배우고 익히기 위해서는 개발 툴을 활용하는 것이 좋다. 최근에 가장 많이 사용하는 툴들을 활용하여 문서 를 통해 커뮤니케이션하는 방법을 익히는 것도 좋 은 방법 중 하나이다. | |
게임 회사에서 서비스를 제공하기 위해 사용하는 툴의 예는? | 게임에서 서비스를 제공하기 위해서 사용하는 툴은 여러 가지가 있다. 규모가 큰 회사에서는 서비스를 할 때 툴을 사용하는 경우가 있지만 작은 회사들에서는 오피스의 엑셀을 사용해 업무를 처리 하는 경우도 있다. 학생들이 업무를 쉽게 배우고 익히기 위해서는 개발 툴을 활용하는 것이 좋다. |
"Statistical survey of contents industry in 2016", KOCCA(Korea Creative Content Agency), 2017.
"LINC+(Leaders in INdustry-University Cooperation) participating industry Demand Survey and Job Analysis", NCS Curriculum Reform Report, Yuhan University, 2018.12.
Redmine, http://www.redmine.org
GoogleDrive, https://drive.google.com
GitHub, https://github.com
Yoon-Yim Lee, Yong-Gyun Lim, Sung-Hyun Lee, Dae-Woong Rhee, "A Study on the Education Contents Development for Game Quality Management", 2017 Proceeings of Korea Game Society Conference, 2017.11.
Yoon-Yim Lee, Sung-Hyun Lee, "A Study on the Teaching Method to Apply Application of Game Quality Management to Programming Program", Yuhan University a collection of essays, 2018.
Jong-Won Lee, "A Study on the Use of Agile Methodology for Quality Control in the Game Development Project of College", Proceedings of the Korean Society of Computer Information Conference, pp.106-107, 2018.7.
Sung Mi Kim, "The Instructional Strategies for the Course of Engineering Design Based on the PBL(Projcect-Based Learning)", The Korean Society of Mechanical Engineers, 2013.
Jung Ju-Young, "The Development of a Blended PBL Learning Model In a Smart Educational Environment", The Journal of Thinking Development 10(1). pp.145-162, 2014.3.
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