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NTIS 바로가기大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.56 no.3, 2019년, pp.187 - 199
In the case of gas carriers and oil tankers, pipes are installed on the upper deck as a moving passage to load LPG, LNG, crude oil, etc. Pipes used for loading or unloading liquid cargo in cargo holds are connected to the hull through support structures. However, many cases of hull damage have been ...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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가스선과 유조선에 설치된 파이프의 역할은 무엇인가? | 1은 선박의 상갑판상에 설치된 파이프 지지구조와 그 하부 선체 보강을 나타낸 것이다. 가스선과 유조선에 설치된 파이프는 LPG, LNG, 원유 등을 선체내부의 화물창에 적재하거나 외부로 하역 위하여 이동 통로로 사용하며 지지구조를 통하여 선체에 연결되고 지지구조 하부는 통상 카링, 덧판 그리고 브랏켓 등으로 보강한다. | |
덧판의 두께 변화에 따른 처짐량의 변화가 미미한 이유는 무엇인가? | 덧판의 두께 변화에 따른 처짐량의 변화는 거의 나타나지 않는 것으로 나타났다. 이는 지지구조 하부의 국부적 처짐량이 카링을 포함한 전체 처짐량에 비하여 적게 나타나기 때문이다. | |
선체와 파이프 지지구조가 만나는 곳의 특징은 무엇인가? | TSCF IP 001(2011)에 따르면 선체 상갑판상에 설치되는 각종 의장품들 주변에서 선체 파손사례가 다수 보고되고 있다. 선체와 파이프 지지구조가 만나는 곳은 구조적 불연속부일 뿐 아니라 파이프로부터의 하중과 선체의 굽힘 모멘트에 의한 영향을 동시에 받기에 손상사례가 다수 보고 되는 것으로 나타났다. |
CAESAR II, 2018. Industry Standard for Pipe Stress Analysis, HEXAGON PPM.
DNVGL AS, 2015a. Design of offshore steel structures, general -LRFD. DNVGL-OS-C101, [Online] (Update July 2015) Available at : http://www.dnvgl.com/ [Accessed March 2018].
DNVGL AS, 2015b. Structural design of offshore ships. DNVGL-OS-C102, [Online] (Update July 2015) Available at : http://www.dnvgl.com/ [Accessed March 2018].
International Association of Classification Societies (IACS), 2015. Common structural rules for bulk carriers and oil tankers. [Online] (Update January 2015) Available at : http://www.iacs.org.uk/ [Accessed May 2016].
MSC/NASTRAN, 2015. Quick reference guide. Tokyo, Japan: MSC software Simulating Reality.
MSC/PATRAN, 2015. User's guides, Santa Ana, CA, USA: Macneal-Schwendler Corporation(MSC).
TSCF IP 001, 2004. Outfitting Related Structural Defects, Tanker Structure Co-operative Forum.
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