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자신감(자기효율성)과 창의력의 상관관계 연구
Research on Correlation of Self-Confidence and Creativity 원문보기

디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.17 no.6, 2019년, pp.381 - 388  

강효진 (홍익대학교 국제디자인전문대학원 디지털미디어디자인) ,  김보연 (홍익대학교 국제디자인전문대학원)

초록
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본 연구는 자신감의 뜻을 정의하고 디자이너에게의 창의력의 중요성을 알아본 후 두 요소 사이에 상관관계가 있는지를 찾는 것을 목표로 하였다. 좋은 디자인에는 새로운 발상이 요구되므로 창의력은 디자인 프로세스에 중요한 요소이이며, 많은 이들이 자신감이 창의력을 키워준다고 믿는다. 설문조사와 창의력 테스트를 동반한 실험결과 두 요소 사이에 뚜렷한 상관관계가 없는 것으로 나타났다. 하지만 두 요소가 누군가의 동기부여에 결정적인 역할을 해 디자이너로서의 성공에 관여한다는 것은 변함없는 사실이다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to first define self-confidence (self-efficacy) and evaluate importance of creativity of designers, then investigate correlation between the two values. While creativity is a crucial element of design process, for novelty is an essential element of a great design, many b...

주제어

표/그림 (6)

AI 본문요약
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문제 정의

  • This study aims at finding the link between self-confidence and creativity amongst designers, hoping to be an opportunity to encourage one to grow the necessary trait to improve oneself as a designer.

가설 설정

  • Self-confidence will be viewed as a general trait; a person’s overall belief in himself. The study seeks to prove 2 hypotheses: A. the more confident one is in his skills as a designer, the more confident he would be in his ability to succeed in design career and B. the more confident one is, the more creative one would be.
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참고문헌 (15)

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