$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Early childhood teacher's awareness for mathematics education and outdoor movement activity 원문보기

The International journal of advanced culture technology, v.8 no.2, 2020년, pp.204 - 208  

Park, Jihee (Chungang University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to find out the teacher's awareness and needs for early childhood mathematics education and outdoor movement activities. The study participants were eight kindergarten teachers located in Korea. in-depth interviews were conducted with teachers on 2014.04. ~ 2014.07. Inte...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • The purpose of this study is to find out teachers' awareness and needs for early childhood mathematics education and outdoor movement activities.

가설 설정

  • I think children will do better outdoors. Outside, it's a spacious and open space, so I think it would be great if children would learn math naturally while doing activities.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (10)

  1. E. R. McClure, L. Guernsey, D. H. Clements, S. N. Bales, J. Nichols, N. Kendall-Taylor, & M. H. Levine. STEM Starts Early: Grounding Science, Technology, Engineering, and Math Education in Early Childhood. In Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop. Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop. 1900 Broadway, New York, NY 10023., 2017. 

  2. D. H., Clements, & J. Sarama. Engaging Young Children in Mathematics. Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum Associates, Inc, 2004. 

  3. H. S. Cho. Mathematics education activities for young children. Korea Early Childhood Education Association. 2002. 

  4. McCray, J. Pedagogical content knowledge for preschool mathematics: Teacher knowledge and math-related language contribute to children's learning. Chicago: Erikson Institute. 2008. 

  5. J. S. Kim. D. The process and meaning of collaborative action for an effective management of early childhood mathematics education. , Ph.D. Thesis. Chungang University, Korea., 2012. 

  6. H. K. Hong. Early childhood math skills development and education (2nd edition). Korea: YangSeowon. 

  7. E. S. Kim. Creative movement education for kindergarten teachers. Korea: JeongMinsa 

  8. C. Seefeldt, & A. Galper. Active experiences for active children: Mathematics (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ, USA: Pearson. 2008. 

  9. M. Y. Cho. Effect of Integrated Math Activities With Outdoor Plays on Children's Mathematical and Athletic Abilities. MA. Thesis. Chonnam National University, Korea., 2011. 

  10. S. I. Lee. Development and effect of early childhood mathematics.character education program using picture books. Sungshin Women's University, Korea., 2018. 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로