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심층 강화학습을 이용한 시변 비례 항법 유도 기법
Time-varying Proportional Navigation Guidance using Deep Reinforcement Learning 원문보기

韓國軍事科學技術學會誌 = Journal of the KIMST, v.23 no.4, 2020년, pp.399 - 406  

채혁주 (한국과학기술원 항공우주공학과) ,  이단일 (한국과학기술원 항공우주공학과) ,  박수정 (한국과학기술원 항공우주공학과) ,  최한림 (한국과학기술원 항공우주공학과) ,  박한솔 (한화시스템(주) 항공연구센터) ,  안경수 (한화시스템(주) 항공연구센터)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we propose a time-varying proportional navigation guidance law that determines the proportional navigation gain in real-time according to the operating situation. When intercepting a target, an unidentified evasion strategy causes a loss of optimality. To compensate for this problem, ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 유도탄의 최적 비례 항법 이득을 심층 강화학습을 통해 학습시키고 운용 상황에 따라 실시간으로 비례 항법 이득을 결정하여 추격을 수행하는 기법을 제안한다. 2장에서는 유도탄과 표적의 교전을 추격-회피 문제로 구성하고 각 개체의 행동 전략을 정의한다.

가설 설정

  • 따라서 회피자는 현재 시선각과 종말 시선각이 유사하다는 가정(λf ≈ λ)을 가지고 매 순간 식 (5)의 전략을 취한다고 가정하였다.
  • 본 논문에서는 추격자와 회피자의 속력은 각각 Vp= 500 m/s, Ve = 200 m/s로 가정하였다.
  • 추격자의 최대 제어 입력( apmax)은 6, 회피자의 최대 제어 입력(aemax ) 은 3으로 가정하였다.
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참고문헌 (13)

  1. Hangju Cho, "Navigation Constants in PNG Law and the Associated Optimal Control Problems," Proc. Korean Automatic Control Conference, Seoul, Korea, pp. 578-583, 1992. 

  2. Vitalij Garber, "Optimum Intercept Laws for Accelerating Targets," AIAA Journal, Vol. 6, No. 11, pp. 2196-2198, 1968. 

  3. In-Soo Jeon, and Jin-Ik Lee, "Analysis on Optimality of Proportional Navigation with Timevarying Velocity," Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, Vol. 37, No. 10, pp. 998-1001, 2009. 

  4. Christopher JCH Watkins and Peter Dayan, "Q-learning," Machine Learning, Vol. 8, No. 3-4, pp. 279-292, 1992. 

  5. David Silver, et al., "Mastering the Game of Go with Deep Neural Networks and Tree Search," Nature, Vol. 529, No. 7587, pp. 484-489, 2016. 

  6. Yan Duan, et al., "Benchmarking Deep Reinforcement Learning for Continuous Control," International Conference on Machine Learning, pp. 1329-1338, 2016. 

  7. Tuomas Haarnoja, et al., "Soft Actor-critic: Off-policy Maximum Entropy Deep Reinforcement Learning with a Stochastic Actor," arXiv preprint arXiv:1801.01290, 2018. 

  8. Ernest Cockayne, "Plane Pursuit with Curvature Constraints," SIAM Journal on Applied Mathematics, Vol. 15, No. 6, pp. 1511-1516, 1967. 

  9. G. T. Rublein, "On Pursuit with Curvature Constraints," SIAM Journal on Control, Vol. 10, No. 1, pp. 37-39, 1972. 

  10. Josef Shinar, Moshe Guelman, and Alon Green, "An Optimal Guidance Law for a Planar Pursuit-evasion Game of Kind," Computers & Mathematics with Applications, Vol. 18, No. 1-3, pp. 35-44, 1989. 

  11. John Schulman, et al., "Proximal Policy Optimization Algorithms," arXiv preprint arXiv:1707.06347, 2017. 

  12. Vijay R. Konda, and John N. Tsitsiklis, "Actor-critic Algorithms," Advances in Neural Information Processing Systems, pp. 1008-1014, 2000. 

  13. Volodymyr Mnih, et al., "Asynchronous Methods for Deep Reinforcement Learning," International Conference on Machine Learning, 2016. 

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